Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 22 Sep 1998 - 02:52:31 MET DST
On Mon, 21 Sep 1998 22:38:46 GMT, "Fachman" <fachman_at_friko.onet.pl>
wrote:
<ciach>
>>Czyli komu? Ja na dzwiek slowa s3 dragwek nie dostaje - nie lubie
>>tylko niepowaznego podejscia do uzytkownika i pewnej bezkrytycznosci u
>>uzytkownikow kart tej firmy ...
>A czy to zdanie nie powinno dotyczyc Matroxa przeciez to jego uzytkownicy sa
>najbardziej bezkrytyczni :)
Bezkrytyczni wobec kogo? Wobec Matrox'a? Gruuuuubo sie mylisz - Matrox
nie raz zebral juz po uszach za niektore swoje wynalazki. Tyle ze
pomimo bledow (n.b. bardzo szybko poprawianych) ich stosunek do
klienta koncowego nijak nie da sie porownac do tego co prezentuje s3
>>Na _plytce_. Na internecie byly juz dostepne drivery 4.11. Zreszta
>>niektorzy sprzedawcy dostarczali je "na dzien dobry" na dyskietce przy
>>zakupie. Gdyby tak podejsc do Savage'a to ta karta wogole by nie
>>dzialala
>Powiedz mi tylko dlaczego nawet w dostepnych testach nie wspomina nikt o
>jakichs problemach z obrazem.
Przede wszystkim nie nikt - jak wiesz Pabst o nich wspomina. Nie tylko
zreszta on - zajrzyj na
http://www.jps.net/cerebros/askull/s3/s3_texture_compression.htm
Masz tam testy swojego ulubionego programu do kompresji tekstur razem
z bledami i pogorszeniem jakosci obrazu jakie ta kompresja powoduje
> Jezeli znasz jakis to go chetnie zobacze bo
>rzeczywiscie nie posiadam Savage`a ale to czy ktos ma klopoty czy nie zalezy
>tylko od tego goscia a nie od jego sprzetu. Poza tym jednak sam przyznajesz
>ze na plytce dostarczonej z matroxem drivery byly niedopracowane.
Nope - nigdzie czegos takiego nie napisalem. Niewielka ilosc ludzi
miala z tymi driverami klopoty. Z 4.11 klopoty miala juz mniejsza
ilosc osob - jeszcze nie widzialem karty z ktora nikt nie mialby
problemow. Pozostaje jeszcze kwestia proporcji
> Dla twojej
>wiadomosci u Herculesa tez sa juz dostepne drivery ktore maja dzialac na
>plytach VIA i to w pare dni po oficjalnej rozpoczetej produkcji no albo Pan
>TOM PABST znowu pisze bzdury :) w swoim ostatnim tescie.
Jesli juz to dwa tygodnie - w tym czasie w wypadku Matrox'a byly juz
dostepne na plytkach nowe driver'y. Zreszta nie ma co porownywac tych
dwoch kart - G200 jest produktem duzo dojrzalszym i bardziej
dopracowanym od Savage'a
> Skoro znajduja sie
>tacy sprzedawcy co daja drivery do matroxa na dyskietce pewnie i tez znajda
>sie tacy co daja je do Herculesa
Niewykluczone - tyle ze to ze te drivery maja dzialac na MVP3 nie
oznacza jeszcze ze sa dobre. Dopoki nie pojawia sie stabilne drivery
do Savage'a dajace przy okazji porzadne wyniki to bedzie on dla mnie
produktem niepewnym i niedopracowanym
>>Akurat jakies 4 tygodnie temu dostalem post od goscia ktory kupil
>>sobie jednego z pierwszych Heculesow na S3 - mial go cale dwa dni.
>>Pozniej wysiadly mu nerwy ...
>To co mowisz swiadczy jedynie o tym ze na rynek trafia sprzet wiadomej
>jakosci i tak zwany przepremierowy (bo producent sie pospieszyl i juz chcial
>wydac ale cos (wiele) jeszcze nie gralo). IMHO twoj kumpel posiada REV. A.
I Twoim zdaniem to dobrze swiadczy o S3 albo Herculesie? Toz to
skandal - jawna kpina z klienta. I dziwisz sie ze twierdze ze nawet
NVidia nie jest tak niepowazna. Oni moze wypuszczaja niedopracowane
sterowniki ale przynajmniej sprzet maja w wersji koncowej. Poprostu
brak mi slow na okreslenie tej sytuacji ...
>>To cos wczesnie mozna bylo ja dostac w Polsce jak na tydzien po
>>rozpoczeciu produkcji.
>Zawsze uwazalem ze Polska to dziwny kraj, jednak sam powinienes z autopsji
>wiedziec jaki poziom wiedzy reprezentuje wiekszosc sprzedawcow.
Poziom wiedzy sprzedawcow nie ma tu zadnego znaczenia - moje uwagi
dotycza uzytkownika ktory kupil karte i znajac sie co nieco na
sprzecie mial z nia tyle problemow ze wymienil ja na starsza
technologicznie. Nie sadzisz ze cos jest nie tak z ta karta? Nadal
sadzisz ze takie podejscie do klienta mozna nazwac powaznym?
<ciach>
>>ROTFL. Kto tu ma sprzet poukladany w szufladkach. Wypowiadasz sie na
>>temat karty ktorej na oczy nie widziales, pomijasz milczeniem aktualny
>>stan driver'ow (beznadziejny), opinie uzytkownikow masz za nic. Firma
>>ktora sprzedaje sprzet w ersji alfa (bo nawet niemozna tego nazwac
>>beta) jest niepowazna niezaleznie od tego co Ty na ten temat sadzisz -
>>jestes poprostu zaslepiony
>No to teraz ja sie turlam po podlodze :)
I niech tak pozostanie :)
> Znam chyba 20 gosci z komputerami i
>przy kazdej wizycie u nich cos poprawiam wiec staram sie serfowac po sieci i
>sprawdzac mozliwie duzo i oprocz testu Pabsta ktory nawiasem mowiac wyrazal
>sie krytycznie ale o OPENGL nie przeczytalem o bledach w Direct3d jakie ty
>zarzucasz temu chipowi (NFS3), ale to nie znaczy ze jestem zaslepiony ale po
>pierwsze testy REv. A (ogromna wiekszosc) nie maja w tej chwili znaczenia a
>REV.B zostanie oceniony jak sadze w ciagu paru tygodni np.
>www.fastgraphics.com
Juz kiedys pisalem na temat tego site'a - jest IMHO jednym z mniej
powaznych wiec to co pisza nijak do mnie nie przemawia. Co do bledow w
NFS3 - sadzisz ze Ci ludzie maja tyle czasu zeby przetestowac
wszystkie gry? To ze nie znalazles nic o tego typu bledach nie oznacza
ze ich nie ma - poprostu nikt ich jeszcze nie zauwazyl. Co do wersji
chipow - powraca sprawa podejscia do klienta. Jesli w sprzedazy byly
wersje A to swiadzy to zle zarowno o Herculesie jak i o S3
> w tym tygodniu mial otrzymac finalna wersje Herculesa.
>Wiec prosze sie wstrzymaj sie z ocenami chipu i nie mow ze jest to wersja
>ALFA bo doskonaly jest tylko BOG.
To nie jest kwestia doskonalosci - to kwestia traktowania klienta.
Jesli wypuszcza sie na rynek produkt niedopracowany zarowno sprzetowo
jak i programowo to czegoz mozna sie pozniej spodziewac?
>>No beton. Od kiedy to bilinear jest rownowazny z OpenGL'em? Czy Ty
>>wogole wiesz co to jest OpenGL? Testy robilem na wrapperze Techlandu -
>>byla rowniez wersja dla s3. Pomysl ze choc odrobine zanim cos
>>napiszesz ...
>Moze przestaniemy sie obrazac.
Nie ma sprawy - tylko nie wmawiaj mi ze nie robilem czegos co robilem
> A tak w ogole ja podalem wynik w OpenGL ale
>nie bylem pewny jaki byl twoj, bo przeciez potwierdziles ze na MILenium nie
>ma OPENGL,
Jak widac ma - w takiej samej postaci jak S3. Problem nie w posiadaniu
czy nie posiadaniu jakiegos drivera a w ilosci efektow wspomaganych
sprzetowo, ich szybkosci i jakosci. OpenGl pod NT byl dostepny dla
Matrox'a juz od dawna
> a jesli chodzi o filtrowanie to powinienes wiedziec ze na Virge`u
>wylaczenie filtrowania przyspiesza chip prawie dwukrotnie i o owzglednienie
>tego cie prosilem no ale moze rzeczywiscie troche niejasno sie wyrazilem
No coz - jesli chodzi o to to rzeczywiscie _bardzo_ niejasno sie
wyraziles
>
>Moze ty pownienes troche pomyslec zanim mi cos zarzucasz
Czy ja jestem wrozka? Mam sie domyslac o co Ci chodzi? Jak chcesz
rozmawiac o konkretach to pisz konkretnie
<ciach>
>A po drugie to zdanie swiadczy o tym ze jestes uprzedzony, jeszcze dsound
>6.1 nie ma a ty sugerujesz juz jakies problemy
A wiesz ze nie bedzie? Jak narazie z kazda powazniejsza zmiana
dsound'a (a taka ma byc w ds 6.1) wiazala sie z problemami w wypadku
starych driverow. Uprzedzony jestem - mozna przestac produkowac sprzet
ale zaprzestanie tworzenia driverow kiedy karty oparte o sonic vibes
nie maja jeszcze roku i pozostawienie ich uzytkownikow na
przyslowiowym lodzie swiadzy tylko o tym ze S3 ma ich w ... "glebokim
powazaniu"
>>No tak - slepota. Zajrzyj sobie na strone S3 i poczytaj co pisza na
>>temat sonic vibes. Kosci nie sa juz produkowane i nowych driverow NIE
>>BEDZIE. Mowi Ci to cos o firmie?
>A czy Matrox, ATI, N9 uaktualnia drivery dla swoich starych produktow?
A! Tu Cie mam - wiesz w ktorym roku powstalo Millenium 1? A drivery do
niego nadal powstaja. W wypadku #9 jest podobnie. O ATI nigdy nie
mialem zbyt wysokiego mniemania wiec nie skomentuje. Jesli chodzi o
podtrzymywanie starych produktow to S3 jest daaaaaaaaaaleko za kazda z
firm ktore podales
> Nie
>zarzucaj S3 wad (zreszta czy to na pewno jest wada czy raczej koniecznosc)
Co jest koniecznoscia? Wypinanie sie na klientow bo wypuscilo sie
kiepski produkt?
>ktore ma cala branza.
BS. Podaj mi chociaz jedna firme ktora zaprzestala wypuszczania
driverow w niecaly rok po premierze swojego produktu. I jak tu mowic
ze nie jestes zaslepiony ...
>>Ah so. Tylko czemu twierdzisz ze wszystko chodzilo skoro on nie mial
>>wszystkiego?
>Wszystko w rozumieniu wszystkiego co mial, prosze o odrobine dobrej woli.
>Jako rodzynek moge podac taki przyklad w grze Mortal Kombat Trilogy S3
>sprawowal sie bez zarzutu a YAMAHA XG gubila niektore sample. Zeby nie bylo
>ze jestem zaslepiony jak to pan probuje mi wmowic w driverach do Sonica
>jedynym znalezionym bledem jest to ze MIDI (i tylko one) nie dziala przy
>83MHZ. Poza tym jakosc midi jest beznadziejna ale kto dzisiaj uzywa MIDI, a
>MP3 maja swietna jakosc i nie szumia (testowane na porzadnym sprzecie AUDIO)
>a zwaz ze mialem punkt odniesienia (yamaha). Mozliwe ze jest to wina ze
>kumpel ma karte Dataexperta.
No widzisz - wlasnie sam sobie zaprzeczyles. Przed chwila pisales ze
_wszystko_ mu dzialalo a tu sie okazuje ze nie wszystko. To tak jak
kiedys z Maestro - karta jest super, hiper - coprawda mp3 sie chrzani,
midi jest kiepskie, na wyzszych czestotliwosciach szyny nie pracuje
ale jest super. Moze Ty masz poprostu male wymagania od sprzetu? Tylko
czemu sadzisz ze inni maja rownie niskie?
<ciach>
>>Jak narazie to Ty slepo wierzysz. Masz ta karte? Widziales ja w
>>dzialaniu? To na jakiej podstawie twierdzisz ze nie ma straty jakosci?
>Przy pomocy programu skompresowalem pare JPG i choc patrzylem na nie dlugo
>roznic znalezc nie moglem. Proponuje zrobic to samo
To zajrzyj sobie na
http://www.jps.net/cerebros/askull/s3/s3_texture_compression.htm
wspomniane wyzej i zobacz jakie cuda ta kompresja tworzy
>> BTW - jak Ci sie podobal opis
>>konfiguracji driverow? Te ciagle zmiany w rejestrach? To
>>dostosowywanie parametrow karty do gier? To tez jest Twoim zdaniem
>>powazne?
>A myslisz ze powazne jest takie szukanie dziury w calym. Posunal sie do tego
>ze zaczal sie pastwic nad ustwieniami rejestrow wersji testowych driverow.
A czemu mial sie nie pastwic skoro pewne ustawienia byly zalecane do
testow? Jesli podaje sie wyniki osiagane na pewnych specyficznych
ustawieniach parametrow powodujacych klopoty w innych aplikacjach to
jest to Twoim zdaniem dobre?
>Ja moge z cala swiadomoscia stwierdzic ze kazda karta posiada dziwne
>ustawienia rejestrow. Wystarczy spojrzec na pliki INF co one wpisuja do
>rejestru. A poza tym oprocz tego co one nie wpisuja istnieja rowniez inne
>rejestry. Jak sie bawilem z Refernce drivers do Blaze3d to znajdowalem takie
>dziwne rzeczy ze duzo by mowic.
Owszem - tyle ze nie kazda karta jest tak silnie od nich uzalezniona
jak Savage. Zestawy testowanych programow sa obecnie dosc
ustandaryzowane wiec nic nie stoi na przeszkodzie zeby zoptymalizowac
drivery pod ich katem. Gorzej jak sproboje sie czegos niestandardowego
...
> Bledem (a moze celowym dzialaniem) Pabsta
>bylo stworzenie wrazenia ze normalny uzytkownik bedzie mial z nimi do
>czynienia i ze sa one czyms wyjatkowym.
Bo sa - a Ci uzytkownicy ktorzy beda chcieli wydusic z Savage'a
maksimum mozliwosci predzej czy pozniej beda musieli po nie siegnac
>A co do tego przekonwertowania to widzialem juz te screeny w odpowiedniej
>jakosci i tam tez spotkalem sie z mozliwa przyczyna tak drastycznego spadku
>jakosci w tescie Pabsta. No ale oczywiscie mi mozesz nie wierzyc ale prosze
>sam sobie skompresuj i sam osadz wyniki . A jezeli juz mowimy o opiniach to
>sobie przeczytaj na http://unreal.epicgames.com co autorzy UNREAL`a o niej
>sadza.
Po raz kolejny odesle Cie do podanego przeze mnie linka - tam jest
opis wpywu wielkosci tekstury na jej jakosc ...
> Mozliwosci S3TC sa tak ogromne ze reszta przemyslu juz trzesie
>portkami
>
Jakos nie zauwazylem. Zauwazylem natomiast ze wiele osob ma
zastrzezenia co do jakosci tej kompresji. S3 nie bylo pierwsza firma
ktora zaproponowala format kompresji tekstur i nie bedzie ostatnia.
Cos im zreszta nie gra skoro zmieniaja specyfikacje w stosunku do tej
uzgodnionej z MicroSoftem
>
>Pozdrowienia
>PS Za bardzo wierzysz w testy PAbsta.
Tu sie akurat mylisz - ja wszelkie tego typu testy wykonywane na
niewielkiej liczbie aplikacji oceniam niespecjalnie
> Ja tez uwazam ze ten gosciu ma ogromna
>wiedze, ale nawet najwiekszemu fachowcowi zdarzaja sie potkniecia.
Owszem - tylko czemu twierdzisz ze zdarzylo mu sie akurat teraz? Bo
tak Ci pasuje? Swojego czasu wiele firm bazowalo na Winbench'u 3D czy
testach dysku z pakietu Ziff'a - Davies'a. I jakos nie swiadczy to o
tym ze to one mialy racje
> Z testami
>Pabsta jest o tyle dobrze ze sa natychmiast komentowane na innych serwerach
>i czlowiek ma szanse odnalezc prawde. Nawet strony poswiecone milosnikom
>konkretnej marki dostarczaja wiedzy i chcac miec pelny obraz sytuacji nie
>nalezy ich omijac
Tego typu strony sa z definicji jak to mawiaja Anglicy "biased". Mozna
na nie zerknac ale nijak nie mozna sie na nich opierac
>
>PS2. Sorry ze ciagle podpieram sie produktem firmy Hercules ale jak na razie
>tylko ona wypuscila produkt na tym chipie
I zrobila blad - gdyby karta pojawila sie za dwa miesiace z _w_miare_
porzadnymi driver'ami i dopracowana strona sprzetowa to moze mialbym
na jej temat inne zdanie. Ale jesli ktos wychodzi z zalozenia ze
lepiej jesli mowi sie o niej zle niz nie mowi wcale ...
>
>PS3. Pamietasz artykul Pabsta na temat testu Winbench98. To jak zarzucal
>firmie Real3d oszustwo. Ciekaw jestem czy wiesz juz dlaczego INTEL tak
>dobrze wypada :)
To akurat nie byla tylko kwestia Intela - w Winbench'u rownie dobrze
wypadalo np. ATI ktore nijak sie w praktyce nie sprawdzalo. Tego typu
testy syntetyczne poprostu niespecjalnie sie do czegokolwiek nadaja
Pozdrowienia
Vindex
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:38:07 MET DST