Re: AMD K6-2 RULEZ !!! ...

Autor: Krzysztof Goworek (krzys_at_enpol.gliwice.pl)
Data: Fri 11 Sep 1998 - 14:05:23 MET DST


Vindex napisał(a) w wiadomości: <6tat5i$ojs_at_h1.uw.edu.pl>...
(...)
>Nie zapewni - zaden kompilator ogolnego zastosowania nie jest w stanie
>zapewnic _dobrej_ optymalizacji dla wszystkich zastosowan
? Moim zdanie optymalizacja (np. szybkosciowa) polega na tym, ze generujemy
kod, ktory jest jak najszybszy. Niezaleznie od zastosowania.

>> Dla programisty pozostaje napisac
>>optymalnie na wyzszym poziomie. I Nie pisze tu o instrukcjach specjalnych -
>3d.
>>To nalezy do biblioteki.
>
>Niespecjalnie - to zalezy od calosci. Kod wynikowy moze byc _w_miare_
>optymalny
Ideal osiagniemy tylko piszac w jezyku procesora. Ale czy warto ? I wydaje mi sie
ze tu pies pogrzebany...

>>>Owszem - tylko ze wtedy to API stanie sie nieoptymalne z zalozenia.
>>>Sam wiesz ze im program wiekszy tym trudniej go dostosowac do
>>>nietypowych zastosowan
>>Ale jest jedno zastosowanie: grafika 3d.
>
>Ale podejscie do tematu jest rozne - gdybys mial jeden procesor i jedna
>karte graficzna to moglbys miec optymalne API. Teraz mamy tzw. zloty
>srodek - sprzet dziala troche wolniej zle za to wygodniej sie go
>oprogramowuje. Rozwiazania natywne beda zawsze szybsze od tych ogolnych
Tak, chodzi wlasnie o to, by miec jedna karte i jeden procesor. To biblioteki powinny zalezec
od sprzetu i zaleznie od niego byc np. ladowane (albo jakowes driwersy) - np. OpenGL -
programista pisze sobie w standardzie i juz. Niezaleznie od sprzetu.

(...)
>A czemu instalacji a nie wykonania? Przy podejsciu modulowym nie osiagniesz
>takiej optymalizacji kodu jak przy rozwiazaniach kompleksowych. Jak narazie
>nie ma zadnego API umozliwiajacego to co chcialbys osiagnac. Niestety ...
Moze byc wykonania. Po czesci takimi rozwiazaniami sa biblioteki OpenGL i
DirectX.

>>>Ano wlasnie - nieoptymalne. Trudno jest dostosowac API do wymagan
>>>wszystkich programistow
>>Mowimy o podstawowych operacjach. Na wektorach duzo sie wymyslic nie da.
>Podstawowe
>>przeksztalcenia (zoptymalizowane) + operacje na macierzach.
>
>Zakladajac ze gra operuje wektorami - a niekoniecznie tak jest. Wymyslic
>rowniez da sie duzo - chocby np. polaczyc wykonywanie pewnych operacji.
>Nawet algebra potrafi sie zmienic
Stosowanie kruczkow na etapie wizualizacji to przeszlosc. To bylo dobre w czasach
software rendererow. Dla akceleratora stosowanie takich rzeczy nie ma sensu.
A od softwaru niestety wszyscy odchodza...

(...)
>OK - to pokaz mi w takim razie jakiekolwiek API _ogolnego_ zastosowania
>ktore jest w stanie wykorzystac mozliwosci K6 2 - bo od niego ta rozmowa sie
>zaczela. To wlasnie etap obrobki geometrii jest nieoptymalny - dopoki kazdy
>procesor nie bedzie mial swojego sterownika niskopoziomowego to nie bedziesz
>w stanie tego osiagnac
Wyjales mi to z ... klawiatury ? Wlasnie to sa moje czcze marzenia, ale nic nie stoi na
przeszkodzie aby tak bylo. Miniport OpenGL od 3dfxa na AMD (ale skomplikowane...)
to wlasnie jaskolka...

(...)
>>He, znowu zero konkretow. Przygotowanie danych... Ladowanie z dysku ?
>
>Juz o tym wczesniej pisalem - obrobka geometrii
Tez pisalem...

>
>>To co pisales wczesniej (przeksztalcenia bryl, itp.) powinno byc oparte o
>API
>>(znowu ten akronim, czy jak to sie tam zwie...).
>
>Nie dogadamy sie - API nie ma tu zadnego znaczenia. Ten fragment ma byc
>oparty na mozliwosciach procesora obrabiajacego dane - dopoki kazdy procesor
>robi to w inny sposob to optymalizacja nie jest mozliwa na poziomie API
Dogadamy... Juz w zasadzie dogadalismy sie.

>>>To nie jest kwestia napisania - skoro tak jest to znaczy ze lepsze
>>>efekty uzyskali poprzez optymalizacje kodu niz przez optymalizacje
>>>API/sterownikow.
>>To wszystko, to tylko domysly. Poczekajmy az opublikuja zrodla Quaka1/2, to
>sie
>>przekonamy, jak jest naprawde... ;-)
>
>Zrodla Quake'a sa juz od dawna dostepne (przynajmniej Q1) - nie wiem jak Ty
>ale ja nie mam zdrowia zeby je analizowac :)
W zasadzie chodzilo o Quaka2, ale podejrzewam ze tym bardziej sie nie przemoge...

(...)
>Mysle ze warto zakonczyc ten watek - teraz pozostaje nam tylko czysta
>sofistyka
Zgadzam sie, mam nadzieje - z mojej strony EOT.

--
 _____________________________________________________________________
|   full name: Krzysztof Goworek, sex: male, occupation: developer    |
| mailto:kabel_at_zeus.polsl.gliwice.pl || mailto:krzys_at_enpol.gliwice.pl |
|_____________________________________________________________________|


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:36:12 MET DST