Autor: milosz danielewski (master_at_katowice.elbacsb.com.pl)
Data: Thu 10 Sep 1998 - 17:01:40 MET DST
On Thu, 10 Sep 1998 12:37:32 +0200, "Vindex" <Vindex_at_friko.onet.pl>
wrote:
>
>milosz danielewski napisał(a) w wiadomości:
><35fba184.179909064_at_news.mat.uni.torun.pl>...
>
><ciach - o wykorzystywaniu API>
>
>>>Tak Ci sie tylko wydaje - fragmenty krytyczne szybkosciowo nadal sa
>>>pisane w assemblerze. I na tym wlasnie mozna najwiecej zyskac ...
>>
>> Tak mi sie wydaje ? Jako doswiadczonemu programiscie zadam ci
>>pytanie: Jak pod Win95 sprawdzic, czy procesor udostepnia instrukcje
>>3DNow albo chociaz MMX ?
>
>Metod jest conajmniej kilka - najprosciej przez wywolanie funcji API . Tylko
>jaki to ma zwiazek z tym o czym rozmawiamy?
Bardzo scisly. W Win95 nie ma funkcji API zwracajacej taka
informacje.
>> Owszem, gdy sie pisze fpp z
>>software renderem, to nalezalo by fragmenty ( choc mamy male szanse
>>napisac optymalniejszy kod od dobrego kompilatora )
>
>Z tym sie akurat nie zgodze - kompilator (przynajmniej taki ogolnego
>zastosowania typu VC) produkuje _w_miare_ optymalny kod. DO specyficznych
>zastosowan nadaje sie kiepsko bo nie jest do nich przystosowany
VC ma aktualnie jeden z najlepszych optymalizatorow kodu. Do pisania
gier nadaje sie bardzo dobrze.
>Czemu wy wszyscy widzicie oprogramowanie tylko na poziomie wizualizacji? To
>wcale nie jest najwazniejszy element - tylko najbardziej widoczny. Software
>rendery i tak korzystaja juz z DX'a czy OpenGL'a - nie sadzisz chyba ze ktos
>to pisze od poczatku?
Sadze ze nie pisze. Ale dlatego, ze software renderow juz nikt nie
pisze.
>> MMX nie wykorzystuje sie do niczego.
>
>Znaczy sie TY go nie wykorzystujesz do niczego - porownaj sobie prace
>takiego emulatora midi na procesorze bez MMX'a i z MMX. Sprawdz sobie filtry
>w PhotoShopie. I nie mow ze MMX'a sie nie wykozystuje - TY go nie
>wykorzystujesz
MMX ma ogolnie lepiej zorganizowana strukture od Pentium, poprawiony
branch unit itp. Jego _ogolnie_ szybsza praca nie wynika z faktu
posiadania instrukcji MMX. Watpie, zeby cyfrowe filtry, takie jak w
Photoshopie uzywaly staloprzecinkowego formatu calkowitego - a tylko
takie operacje umozliwia MMX.
>> Ostatnio napisalem fragment kodu
>>do obrobki dzwieku. Zastanawialem sie czy nie przerobic go na MMX.
>>Zrezygnowalem gdy okazalo sie, ze moj kod zuzywa 1% mocy procesora.
>
>I to ma byc przyklad na cos? Porownaj sobie obciazenie procesora przez SXG50
>na procesorze z MMX;em i takim bez. Zrob to samo z kartami na Ensoniq'u 1370
>i Aureal'u Vortex'ie. Czemu jestes zdania ze skoro TY czegos nie robisz to
>inni tez tego nie robia?
Jezeli robia to marnuja czas. A fakt, ze karty ze sprzetowym
wsparciem dla efektow w ogole znaczaco obciazaja procesor jest dla
mnie zagadka.
milosz danielewski
-- master_at_taboo.eu.org master_at_katowice.elbacsb.com.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:35:58 MET DST