Autor: Krzysztof Goworek (krzys_at_enpol.gliwice.pl)
Data: Fri 11 Sep 1998 - 14:17:00 MET DST
Vindex napisał(a) w wiadomości: <6t88qh$8u4_at_h1.uw.edu.pl>...
>
>Krzysztof Goworek napisał(a) w wiadomości:
><6t7t5d$mac$1_at_zeus.polsl.gliwice.pl>...
(...)
>>A w obecnych czasach akceleratory programuje sie za pomoca API.
>
>Zauwazyles moze ze gra sklada sie nie tylko z grafiki? AI tez piechota nie
>chodzi - a dane przed wizualizacja tez trzeba obrobic. Pisanie w API jest
>swietna teoria ale niestety w praktyce roznie z tym bywa - od tego jest kod
>zeby go optymalizowac. API rowniez to dotyczy
Problem polega na tym, ze mowimy o instrukcjach "3d" (a moze sie myle...),
a takie przydaja sie tylko tam gdzie mamy doczynienia z roznymi danymi obrabianymi
w ten sam sposob (SIMD). Byc moze do AI sie to przyda, ale w marginalnym stopniu.
>
>>Polegajac w zupelnosci na API (rowniez geometria) pozbywamy sie kodu,
>>ktory moglby byc optymalizowany na procesor.
>
>Niezupelnie - pozbywamy sie tylko tego kawalka zwiazanego z wizualizacja.
>Engine gry to nie tylko grafika
Tak, ale wizualizacja doskonale nadaje sie do SIMD (a moze mialo byc na odwrot...) - wektory, RGB.
Nie bez kozery instrukcje te nazwano 3D...
>
>> Korzystajac w calosci z pakietu
>>DirectX pozbywamy sie tego kodu rowniez w sferze dzwieku 3d i innych.
>
>I jest to bez watpienia ulatwienie. Mimo tego nadal nie jestes w stanie
>napisac w ten sposob 100% kodu. Jak myslisz - czemu Quake zawsze chodzil
>lepiej na procesorach Intela?
100% moze nie... 99% ? ;-)
Chodzi lepiej, bo jest zoptymalizowany do Intela. W calosci. A mowa o instrukcjach 3d,
ktore nie bardzo przydadza sie gdzie indziej niz w wizualizacji. Zreszta nie wiem, jak
wyglada sprawa z miniportem OpenGL z optymalizacja na AMD (jest cos takiego ?).
Podejrzewam, ze wzrost predkosci bylby zauwazalny...
(...)
>Pozdrowienia (zwlaszcza dla Gliwiczan :)
W zasadzie Tarnowskie Gory, ale i tak dzieki :-)
-- _____________________________________________________________________ | full name: Krzysztof Goworek, sex: male, occupation: developer | | mailto:kabel_at_zeus.polsl.gliwice.pl || mailto:krzys_at_enpol.gliwice.pl | |_____________________________________________________________________|
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:35:56 MET DST