Autor: Chicken (chicken_at_alpha.net.pl)
Data: Thu 10 Sep 1998 - 08:48:50 MET DST
Mam pewne pytanie - dlaczego Winda w trybie 800x600x16 bit wygląda dość
"topornie", tnz. w górnym pasku nie ma płynnego przejścia kolorów (np. od
niebieskiego do białego) ale wyraźne "schody" - tylko kilka, lub kilkanaście
barw przejściowych, wyglądających niezbyt ciekawie. To samo odnosi się do
obrazków.
Tego problemu nie ma w 800x600x32 bit ale tu jest już przecież pełna paleta.
Sterownikowi (vpr0128p) chwali się natomiast wyjątkowo szybkie przejście
między trybami 16 bit a 32 bit, więc to nie jest aż taki kłopot. Ale np.
przy grach OpenGL trzeba przejśc najpierw do 16 bit - a najczęściej o tym
się zapomina.
W driverach nVIDII w trybie 16 bit nie było takiego problemu. Okna wyglądały
w trybie 16 bit tak jak w 32 bit. Za to Unreal nie działałał pod OpenGL a
pod Diamondem działa.
Czy może driver Diamonda ma stałą, niezmienną paletę dla 16 bit (to tylko 65
K kolorów) a w driverze nVIDII paleta 16 bit może się zmieniać ?
Chicken
________________________
e-mail: chicken_at_alpha.net.pl
web: http://www.lm.alpha.net.pl
icq uin: 4055476
________________________
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:35:50 MET DST