Re: INFO: Oko ludzkie a ilosc klatek na sekunde.

Autor: Mariusz Grzeca (mg171783_at_bigfoot.com)
Data: Mon 24 Aug 1998 - 12:50:53 MET DST


On Thu, 20 Aug 1998, Joustin wrote:

> NIE ROZSMIESZAJ MNIE !!!!!!!
 
> Przeciez wlasnie rozpoczalem ta dyskusje taka informacja !!!!!!!!!!!
 
> Ludzie !! Taka jest prawda... niewazne jaki superman !! I tak widzi tylko
> 25 zmian obrazu przed sobš na sekundę !!!!

Podac informacje, to jedno. Prawdziwosc tej informacji drugie. W
czasach, gdy normalny czlowiek nie mial komputera (albo mial
atarynke), pisalo sie na 286 (potem 386) namiastki dem - 'wypelniane
wektory' np. krecacy sie szescian. Dobrze napisane procedury
wypelniania trojkatow pozwalaly rysowac klatke animacji w czasie <
1/60sekundy (czyli vref w tamtych czasach), co dawalo 60 fps i idealna
plynnosc. Wystarczylo zrobic np. 12-sian foremny zamiast szescianu, by
nie wyrabiac sie z odrysowaniem klatki w czasie 1/60 s, ale w 1/30
owszem, co dawalo, przy synchronizacji z vref 30 fps. wierz mi roznica
w plynnosci byla kolosalna i dostrzegal ja kazdy uwazny obserwator,
nie tylko superman. Im mlodszy obserwator, tym szybciej zauwazal
skokowosc. Moj dziadek (wtedy mial ~65 lat) nie widzial zadnej
roznicy. Tak wiec wiem z doswiadczenia i wlasnych obserwacji, ze
bredzisz.

      _ +-------------------------------+ _
     / )| MARIUSZ GRZECA |( \
    / / | Email: mgrzeca_at_bigfoot.com | \ \
  _( (_ | _ _ | _) )_
 (((\ \)+-/ )-----------------------( \_+(/ /)))
 (\\\\ \_/ / \ \_/ ////)
  \ / \ /
   \_____/ \_____/



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:31:53 MET DST