Autor: Kris (kris0007_at_hotmail.com)
Data: Mon 03 Aug 1998 - 16:01:37 MET DST
>"program nie odpowiada". Po zamknieciu wszystkich programow i
>przelogowaniu sie (mam karte sieciowa SMC ELite cos tam, cos tam) ten
>sam efekt zawieszania sie. Co za diabel? Nie moge od nowa zainstalowac
>Win95 OSR 2.1, bo wlasnie pozyczylem komus plytke. Czy te objawy
>znikna w pelnej wersji Win 98? Co zrobilem nie tak?
Raczej nie znikna. IMHO problem lezy (jak z reguly w przypadku Riva'y) po
stronie sterowników. W "pelnej" Win98 sa "stare" i pozbawione OpenGL
sterowniki nVidia'i. Natomiast brak jest z nimi wiekszych problemów. Jak na
razie uzytkownik ma do wyboru albo zainstalowac sterowniki nVidia Release
2.0 albo najnowsze producenta karty. Pierwsze sprawiaja najmniej klopotów a
drugie wykorzystuja dodatkowe mozliwosci danej karty (np. TV in/out). Mozna
przypuszczac, ze po pewnym czasie producenci wypuszcza "swoje" driver'y
oparte na tych nVidia'i.
>4. W jakims FAQ odnosnie mozliwosci rozszerzenia pamieci 4 MB
>napisano, ze Riva potrafi pracowac tylko z 4 MB, nie ma mozliwosci
>rozszerzenia, ale za to posiada funkcje korzystania z tekstur
>przechowywanych w pamieci glownej RAM poprzez szyne PCI (podobnie jak
>AGP). Czy to prawda? Jak to wykorzystac - ktore gry to wykorzystuja?
To prawda. W driverach nVidia'i jest zakladka do alokacji RAM dla tekstur.
Jak pracujesz na innych driverach to mozesz zainstalowac tylko nakladke.
Mozna sterowac wielkoscia dla DX i OGL niezaleznie (do polowy RAM).
Doswiadczelnie powyzej 10MB nie ma róznic w predkosci.
>6. Wracajac jeszcze raz do Quake'ow. OpenGL w Quake II dziala chyba
>dorze. Natomiast w GLQuake ver 0.73 nie dziala najlepiej - pojawiaja
>sie bledy w teksturowaniu - granice tekstur, ktore migaja czarne
>wypelnienie/tekstura, gdzie neigdzie zostaja migajace szybko zolte
>pola po potworach, w miejscu gdzie staly itp. Jest tego z jakies 2%
>powierzchni ekranu - inaczej tego czyba nie okresle. Co sie dzieje?
Zawsze przydatna jest najnowsza wersja glquake.exe. Wydaje mi sie, ze jest
nowsza. Z samymi granicami tekstur Riva miala zawsze problem (sama linia).
Oczywiscie najlepsze efekty mozna osiagnac na driverach nVida'i 2.0. Dla
niektórych gier warto przeznaczyc wiecej miejsca na tekstury. Aha. Riva 128
4MB akceleruje do 960x720. Przy wiekszych rozdzielczosciach w OpenGL
(niektóre sterowniki) przelacza sie sama na emulacje software'owa
Microsoft'a. Efektem jest oczywiscie 2-5 FPS w Quake.
Pozdrawiam.
Kris.
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:28:41 MET DST