Re: po co MMX?

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Wed 16 Jul 1997 - 16:25:28 MET DST


> >> I nie zmusza czlowieka do trudnych wyborow, FPU czy MMX (co
> >> potrzebniejsze do raytracingu?)

> >Och.. A jakiz to program stawia Cie przy instalacji przed takim wielkim
> >dylematem: 'wybierz jednostke ktora ma byc aktywna: (M) - MMX, (F) - FPU'?
> >I co wowczas wybierasz? Istotnie powazany problem. Sam nie wiedzialbym
> >jaka dac odpowiedz... :> A moze sam piszesz software do raytracingu? Ale
> >nie sadze... Bo jakbys klepal sam software na takim poziomie, ze
> >interesowalyby Cie tego typu zagadnienia, to z pewnoscia siegnalbys do
> >zrodel (dokumentacji, chociazby od Intela) i nial bardzo jasna odpowiedz
> >co wybrac i w jaki sposob pisac program, by nie siwiec stojac przed
> >takimi, jakze trudnymi, wyborami :> Tak wiec to co napisales to belkot i
> >frazesy, z ktorych nic nie wynika... Zreszta pewnie sam nie rozumiesz
> >dokladnie co napisales :>

> Chlodny oklad na czolko polecam!!!

o.. mi? a z jakiego powodu? dlatego ze konkretnie poprosilem o przyklad,
kiedy stanales przed takim wyborem i w jakiej sytuacji? jakbys sie
zapoznal ze specyfikacja procesora i zalecanymi sposobami programowania go
to bys nie zadawal pytan co wybrac, bo korzystalbys z tego co akurat jest
potrzebne. jest nawet konkretny przyklad w manualu, dotyczacy programow do
obrobki grafiki 3d... pod koniec ksiazki, niestety nie mam pod reka zeby
podac numer strony. nie ma takich wyborow w rzeczywistosci, zas twoje
teoretyzowanie do niczego nie prowadzi i nie ma pokrycia w praktyce.
koniec dowodu. chcialbys cos dodac?

> Ja wiem, ze swiatopoglad jest rzecza jak najbardziej prywatna i nie
> dyskutuje sie z przekonaniami religijnymi, ale dlaczego niektorzy
> musza stawac sie napastliwi jak im realny swiat nie chce pasowac do
> wyobrazen?

ja jestem napastliwy? podaj mi wiec, kiedy miales do rozwiazania problem
wyboru MMX i FPU i jak go w koncu rozwiazales. odczepie sie na 100% jak mi
sensownie odpowiesz...

> napisalem wyraznie - glupi raytracing. Potrzeba i FPU i MMX na dobra
> sprawe - rezygnujemy z czegos czy bedziemy w kolko tryb pracy
> przelaczac?

Teoretyzowanie, w dodatku nie majace pokrycia w rzeczywistosci. Pokaz mi
ktory program co chwila przelacza jednostki. Bo ja Ci moge pokazac
programy ktore z pwodzeniam korzystaja z obydwu dajac wzrost wydajnosci.
Czy Ty w ogole wiesz o czym piszesz?

> Przeciez lepiej jest miec porzadne operacje na bitmapach w
> sterowniku grafiki, obrobke dzwieku w DSP a procesor glowny niech
> pozostanie do operacji arytmetyczno - logicznych. Za podobne jak MMX
> peniadze w zastosowaniach powaznych (a nie w gierkach) dostajemy, na
> moj gust, ciut wieksza wydajnosc.

Jak zaprzegniesz karte grafiki do obrobki obrazka 1m x 1m w 2400dpi w true
kolorze? Taki obrazem moze miec i 400MB wielkosci. Wyobraz sobie, ze
musisz go nieco sciemnic... Czyli kazdy bajt takiego obrazka zmniejszyc o
stala wartosc. Czyz to nie piekny przyklad zastosowania MMX? Otrzymujesz
kilkakrotne przyspieszenie (praktyka - Photoshop 4). Nie widze mozliwosci
zrobienia tego samego karta grafiki czy specjalizowanym DSP. Poza tym
specjalizowany DSP kosztuje i nigdy nie bedzie stosowany masowo, a wiec
nie bedzie na niego oprogramowania. Poza tym od DSP (niestety!) sie
odchodzi - vide porownanie AWE32 i AWE64 - duza czesc funkcji
przetwarzania dzwieku przejal procesor...

pozdrawiam,
karpio



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 16:13:56 MET DST