Re: AD: pomoc zdalna

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 13 Dec 2008 - 23:39:32 MET
Message-ID: <46qd16-r3e.ln1@kosmosik.net>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

** Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

>> Ależ właśnie specjalnie tak to zrobiono, by użytkownicy nie musieli
>> się bać, że ktoś ich zacznie podglądać albo manipulo- wać ich pracą
>> bez ich pozwolenia.

> Novelowski Remote Manager z pakietu Zenworks Desktop Management ma
> dużo więcej ustawień w tym zakresie.

Dużo więcej niż co? Bo najwyraźniej o Remote Assistance nie
doczytałeś...

> Można np. ustawić taką polisę, że wprawdzie nie będzie wymagać
> pozwolenia od zalogowanego użytkownika dla podłączenia z zewnątrz do
> podglądu,

Totalnie niezgodne z podstawami bezpieczeństwa teleinformatycznego.

> ale będzie przy tym pokazywać, że taki podgląd jest aktywny.

To tak jak Remote Assistance tylko w przypadku RA użytkownik musi
zezwolić na podgląd pulpitu (i drugi raz na przejęcie kontroli) i w
każdej chwili może delikwenta odpiąć.

> Natomiast do zdalnej kontroli będzie wymagać pozwolenia użytkownika
> lokalnego. No i ma jeszcze opcje przesyłu plików i zdalnego
> uruchamiania programów, czego nie ma ZTCW RDP.

RDP to protokół i on *ma* przesyłanie plików i uruchamianie programu. To
czym mówisz w Windows to nie Remote Desktop tylko Remote Assistance.
Oprogramowanie do RA ma wbudowane okienko do chatu i coś w stylu VoIP.

-- 
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )
  http://kosmosik.net/                     .           .     '-'  . kK
Received on Sat Dec 13 23:45:12 2008

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 14 Dec 2008 - 00:42:01 MET