*PCMANIAK* pisze:
> Problem dotyczy Windows XP Professional, podczas wyszukiwania w rejestrze za
> pomocą programu regedit system samoczynnie resetuje komputer. Zdarza się, że
> czasami ukarze frazę, ale nigdy nie dochodzi do końca rejestru. Tak
> naprawdę, nie ustaliłem od jekigo miejsca się to dzieje.
> To na pewno nie jest procesor, bo właśnie zmieniałem niedawno na szybszy i
> jest tak samo. Nie podejrzewam także pamięci, bowiem testowałem ją wiele
> godzin. Cały komputer także nie sprawia problemów, przechodzi wszelkie testy
> ogólne. Tylko na jednej aplikacji (podczas jej uruchamiania) dzieje się tak
> samo.
> Pytania mam takie:
> - co może być przyczyną?
> - jak usunąć problem?
> - czym sprawdzić (i ewentualnie naprawić) uszkodzony rejestr?
Tutaj nie za bardzo Ci pomogę, bo jedyne co mi do głowy przychodzi (skoro
twierdzisz, że komputer jest od strony sprzętowej sprawny), to uszkodzenie
lub zawirusowanie pliku regedit.exe lub regedt32.exe. Albo szodnik gdzieś
indziej w systemie. W uszkodzenie rejestru powodujące objawy takie jak
opisujesz nie wierzę, bo gdyby to było to, miał byś o wiele poważniejsze
kłopoty - z niemożnością uruchomienia systemu włącznie.
BTW, wyłącz automatyczny restart komputera w przypadku awarii (Panel
Sterowania -> System -> Zaawansowane -> Uruchamianie i odzyskiwanie.
Następnym razem będziesz miał czas aby spokojnie odczytać treść
bluescreena.
> Przy tej okazji chciałbym zapytać jak to jest z rejestrem na Windows XP i
> 2000 - czy tu jest jakaś procedura jak na Windows 98SE, gdzie w linii komend
> konwertowałem pliki rejestru do jednego pliku, z którego tworzyłem od nowa
> uporządkowane pliki rejestru? Jak to jest na tych systemach?
Tutaj w zasadzie tez tak możesz zrobić. W zasadzie, bo znacznie większej
niż w przypadku Windows 9x części rejestru nie zaimportujesz z powrotem ze
względu na, hmm... otwarcie kluczy do odczytu. W każdym razie
optymalizację rozmiaru i coś na kształt defragmentacji rejestru możesz
wykonać darmowym NTREGOPT
<http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/> (w pakiecie z małym i
całkiem niezłym narzedziem do backupu / przywracania rejestru ERUNT).
-- Tomasz Zenger (goomish) [gg: 6653792] [ICQ: 275830896] https://mvp.support.microsoft.com/profile/Tomasz.ZengerReceived on Mon Jul 9 18:00:10 2007
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 09 Jul 2007 - 18:42:02 MET DST