Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] upgrade Xeon E5-1620 v3

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] upgrade Xeon E5-1620 v3
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 27 May 2023 03:01:14 GMT
On 2023-05-27, 1634Racine <mnjfmr@j.cbqebml> wrote:
> Marcin Debowski w news:aZacM.2656$lwXb.1180@fx06.ams1
>> On 2023-05-26, 1634Racine <mnjfmr@j.cbqebml> wrote:
>>> Marcin Debowski w news:XOAbM.3139562$%ng4.184503@fx09.ams1
>>> [.............]
>>>> Handbrake, choc przyzwoity, jakiś szczególnie
>>>> wysokich lotów nie jest.
>>> co lepsze?
>>> (mam na mysli mozliwa do uzyskania jakosc wynikowa kompresji, z taka
>>> mozliwoscia ustawien - w tym wlasnych! - jaka hand. ma)
>> Tsunami (TMPGEnc) jest MZ marginalnie lepszy
>
> jest tutaj? --> https://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/company/history.html
> *ktory* ?

Np. ten: https://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/shopping/taw6_d.html Jest 
wersja nowsza, ale się nie skusiłem. Nie widzę istotnej różnicy a firma 
poszła w ciągu ostatnich 10ciu lat bardziej w edycje niż 
(trans)kodowanie.

>> wystarczy popatrzeć na jakość komercyjnych BD. To jest MZ jakość
>> nieosiągalna tymi popularnymi programami.
>
> a ktorymi *komercyjnymi* programami osiaga sie jakosc (naprawde 
> dobrych) BD?

Nie mam pojęcia. Jak się tym interesowałem bardziej te parę lat temu to 
nie znalazłem nic co mógłbym przetestować.

Problem zaś manifestuje się tak: mamy, przykładowo, taki BD 
jednowarstwowy czyli ca 25GB miejsca. Z tego wideo zajmuje zwykle 
15-18GB, a są to zwykle filmy, które mają często po 1.5-2h. Nigdy nie 
udało mi się przekodować dowolnego własnego filmu tak, aby przy tego 
typu bitrate nie było artefaktów np. w dynamicznych scenach z dużą 
ilością szczegółow. A komercyjne BD takich artefaktów nie mają.

Teraz przyszło mi jeszcze do głowy, że może pies jest pogrzebany 
gdzieindziej. Może to są enkodery klasy handbrake czy tego tsunami, ale 
jest to robione na super wydajnych maszynach. Jak wiadomo zalezność jest 
tu taka, że przy preset'ach typu slow, fast itd. jakość dla każdego z 
presetów jest zawsze stała (dla danego enkodera) a zmienia się wielkość 
wynikowa pliku. Ze względów praktycznych taki "very slow" musi mieć 
jakieś osadzenie w marketngowych realiach, czyli przekodowanie 10 min 
filmu, nie może trwać przykładowo na jakimś i9gen12 3 doby. No ale 
jak byłaby dedykowana maszyna o odpowiedniej mocy to pewnie 100x very 
(slow) byłoby akceptowalne. Albo też nawet miesiąc kodowania jest 
akceptowalny, bo to w końcu czynność dla konkretnego BD jednorazowa.

-- 
Marcin

<Pop. w Wątku] Aktualny Wątek [Nast. w Wątku>