Dnia 2012-10-11, o godz. 16:53:26
Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl> napisał(a):
> Ech, to bajka, w cenie markowego (dell, hp) desktopa mozna kupic
> markowy serwer. Nie ma przymusu instalowania Windows Server. Za to
> mozna postawić np. dwa systemy na wirtualkach ;) JEden jako serwer a
> drugi jako desktop dla pracownika :D
Pytanie tylko jaki jest czas reakcji supportu w przypadku awarii przy
tanich serwerach. Właściwie to kluczowe jest pytanie ile czasu taki
system może być niedostępny. Wiesz - ja sobie w knajpie żony mogłem
pozwolić na to żeby iść po taniości z serwerem pod system kasowy. Ale
to z paru powodów. Po pierwsze kupiłem sobie dwa poleasingowe Delle
1750 za ~400PLN każdy - to był ~2008 rok. Po drugie czas reakcji
supportu sprzętowego jest taki jak czas mojego zajął dojazdu na
miejsce. ;-) Po trzecie support softu miałem 24 w mieście gdzie żona ma
knajpę. Po czwarte - nie chodziło mi ciszę bo w spadku po poprzednim
najemcy lokalu mam w rozdzielni elektrycznej szafę 40U gdzie mam to
trzymać. Zresztą głównym problemem tego sprzętu są padające dyski -
każdy z serwerów ma 3x36GB SCSI w RAID5 i mimo że nie pracuje na nich
nic innego niż aplikacja do sprzedaży na WinXP to średnio raz na 8-10
miesięcy pada jakiś dysk. Na szczęście używki są tanie a pełny backup
aplikacji jest codzienny po zamknięciu dnia sprzedaży na zewnętrzny
zasób.
Tyle że to mogę robić we własnym interesie. Tak rzeźbić dla pracodawcy
by mi się nie chciało - chyba że ekstra by płacił za gotowość
interwencji w przypadku awarii.
A do Tomka: jak aplikacja ma na tym chodzić? Dostęp przez cała dobę czy
np. 8-20 godzin dziennie? Ile końcówek ma z tego korzystać? Jak duża to
firma?
Zdrówko
Received on Thu 11 Oct 2012 - 17:25:03 MET DST
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.2.0 : Thu 11 Oct 2012 - 17:51:00 MET DST