Re: dysk twardy 2T z długą gwarancją

Autor: Chris <spam_at_spam.net>
Data: Mon, 23 Apr 2012 08:44:01 +0200
Message-ID: <jn2tni$q42$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response

Padre nabazgrał(a):

>> Mówimy o odbiorcy końcowym który zgodnie z ustawą mając wymieniony
>> produkt ma od nowa 24 miesiÄ…ce
> Na pewno dalej tak jest? Ostatnio dostałem na gwarancji wymienione na nowe
> 2 elektronarzędzia i urządzenie AGD w 3 różnych sklepach i na wszystkie
> gwarancja została ta sama tylko z wpisem, że dokonano wymiany. Na moje
> zapytanie czy tak jest zgodnie z prawem uzyskałem odpowiedź, że teraz
> wymiana nie powoduje rozpoczęcia nowej gwarancji.

Dokładnie jest odwrotnie czyli gwarancja daje wymianę i nowy okres
gwarancyjny a austawa może mieć tylko przedłużenie.

Kodeks cywilny zawiera reguły dotyczące wzajemnych rozliczeń gwaranta i
kupującego, mówi wyraźnie o braku odpłatności za naprawy gwarancyjne, o
kosztach demontażu i transportu – art. 580 Kc. Precyzyjnie reguluje również
sposób, w jaki gwarancja się przedłuża – przedłuża się ona o okres naprawy,
a jeżeli rzecz była wymieniana, to gwarancja biegnie od początku.

W ustawie konsumenckiej brak jest takich przepisów, a więc gwarancja
konsumencka może się nie przedłużać o okresy naprawy i może nie biec na nowo
w razie wymiany rzeczy. Co najważniejsze - bardzo rzadko daje możliwość
odstąpienia od umowy, czyli możliwość zwrotu towaru za zwrotem ceny, a
takie uprawnienie – w pewnych, określonych przepisami, sytuacjach - daje nam
ustawa. Z tego płynie wniosek, że czasami skorzystanie z uprawnień, jakie
daje nam ustawa i zgłoszenie reklamacji do sprzedawcy jest bardziej
korzystne niż reklamowanie na podstawie gwarancji.

-- 
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. 
Received on Mon 23 Apr 2012 - 09:40:03 MET DST

To archiwum zosta³o wygenerowane przez hypermail 2.2.0 : Mon 23 Apr 2012 - 09:51:02 MET DST