Dnia Sun, 11 Mar 2012 18:36:10 +0100, ADAM napisał(a):
>>> Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???)
>>> i teraz za dysk taki jak mój musiałbym zapacić o 50% więcej niż 2 lata
>>> temu.
>>> To dużo.
>> Gdzieś Ty się uchował? ;-). To efekt zalania fabryk w Tajlandii w ub.
>> roku. Trąbią o tym na okrągło w mediach... A 50% to i tak niewiele. Był
>> miesiąc, kiedy dyski kosztowały 4x więcej niż przed tą powodzią.
> Dla mnie komputer jest narzędziem w pracy i nie interesuję się na co dzień
> cenami poszczególnych komponentów gdy nie zamierzam ich kupić.
>
>> http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung
> Wpierw nie zwróciłem uwagi na test ES-Tool, bo został umieszczony
> w grupie testów dla dysków zewnętrznych.
>
> Skany typu Read All lub Read Random kończą się bardzo szybko
> informacją Read Error!
> Typ Write All jest opatrzone uwagą Low Level Format, a tego
> unikam, bo podobno Low Format może zniszczyć (jeszcze bardziej?)
> dysk.
Przy współczesnych dyskach Low Level Format oznacza jedynie wyzerowanie
całej powierzchni dysku i przywrócenie prawidłowych sum kontrolnych.
Często pozwala to na usunięcie "złych sektorów", o ile powstały one z
powodów innych niż uszkodzenie nośnika.
Uważaj - procedura ta usunie wszystkie dane z dysku.
> Natomiast Diagnostic, zarówno po wybraniu Short Self Test
> jak i Extended Self Test zachowuje się tak, że od razu pokazuje
> się zaawansowanie w postaci 3 bloczków (około 10% całości)
> a potem godzinami nic się nie dzieje. Czerwona lampka dysków
> na obudowie komputera świeci się cały czas, z tym, że z różną
> intensywnością, zmieniającą się bardzo szybko.
> Po przerwaniu takiego testu w ViewLog nie ma informacji odnośnie
> przetestowanej części, jest tylko informacja, że test został
> przerwany przez użytkownika.
>
>> No i po sprawdzeniu, czy ten > dysk w ogóle podlega gwarancji.
>> Mogłeś go przecież zakupić np. z lewej dystrybucji.
> Kupiłem go w salonie Komputronika 2 lata temu.
> Przy 32 MB cache gwarancja jest 3 letnia.
> Zatem formalnie podlega gwarancji.
> Z doświadczenia z innymi urządzeniami wiem jednak, że sprzedawcy
> lub producenci zawsze starają się znaleźć pretekst do odmowy
> przyjęcia reklamacji.
No cóż, pozostaje wysłać ten dysk na reklamację do producenta z
informacją, że nie da się zakończyć diagnostyki.
Nie wiem, jak postępuje Seagate z dyskami Samunga, ale dyski marki
Seagate są przez nich bez problemu wymieniane na sprawne. Upewnij się
tylko w ich wyszukiwarce numerów seryjnych, czy na pewno podlega on
gwarancji.
Na stronie Seagate znajdziesz dokładny opis procedury reklamacyjnej -
postaraj się zaopatrzyć i w folię antystatyczną, i w pudełko na dysk, bo
mogą reklamację odrzucić.
-- M. /odpowiadając na priv zmień px na pl/Received on Sun 11 Mar 2012 - 19:15:02 MET
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.2.0 : Sun 11 Mar 2012 - 19:51:01 MET