Użytkownik "Marek" <marek.grupy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:796e.000000ab.4a43ed74@newsgate.onet.pl...
> Mógłby mi ktoś polecic kolorową kopiarkę do biura ? Potrzebuję format A3,
> kolor/
> mono, drukarka/skaner. Konieczny interfejs sieciowy. Mile widziane rózne
> "dodatki". Zaproponowano mi kopiarkę Toshiba e studio 281c. Moze sięktoś
> podzielić swoimi doświadczen iami w tym zakresie ? Jak napisać SIWZ by nie
> wtopic z innym, niż się chce kupić urządzeniem....
>
Rok temu, w mojej poprzedniej pracy stanęliśmy przed podobnym wyborem. Po
zapoznaniu się z urządzeniami kilku producentów (jeździliśmy i testowaliśmy
sprzęt u dostawców) najkorzystniej wypadła Minolta bizhub Cxxx. Numerku
niestety nie pamietam, ale była to seria 400 lub 500. Główną różnicą
pomiędzy seriami jest szybkość kopiowania. Celowaliśmy w 40-50 stron na
minutę.
W porównaniu z konkurencją miała największe możliwości: A3, pełen dupleks,
skanowanie do formatu PDF, JPG, TIFF, TIFF wielostronicowy, na wewnętrzny
dysk, do maila, do ftp, skanowanie przez sieć bezpośrednio do komputera
poprzez sterownik TWAIN, obsługa pendrive, dołożone opcje sortera,
zszywacza, dziurkacza, dodatkowy magazyn papieru, dotykowy kolorowy ekran
LCD (z możliwością odtwarzania Divix-ów :)), brak ograniczeń licencyjnych na
ilość użytkowników, wykańczarka do składania i zszywania broszur (z kilku
kartek A3 robi książeczkę A4), drukowanie transparentów o długości do 1,2
czy 1,5 metra, karta sieciowa, faks, zarządzanie przez WWW, opóźnienia
wydruków, "tajne" wydruki, setki kont użytkowników, obsługa maila, chyba
była też współpraca z LDAP.
U innych producentów zawsze brakowało jakiejś opcji lub opcje się nawzajem
wykluczały. Któryś z producentów nawet limitował licencjami softwarowymi
ilość użytkowników sieciowych skanera i drukarki.
Różnice cen pomiędzy producentami, przy podobnym wyposażeniu dodatkowym
kopiarki, wynosiły+/- 5%. Minolta miała najwięcej funkcji i wcale nie miała
najdroższej oferty. Dodatkow Minolta miała też podane prawie najmniejsze
koszty eksploatacyjne - jakaś inna firma miała sprzęt trochę oszczędniejszy.
Przedstawiciel Minolty wypożyczył nam egzemplarz demonstracyjny na tydzień
testów i wszyscy pracownicy byli bardzo zadowoleni z działania i obsługi
tego sprzętu. Nie wiem jak zakończyła się finalizacja zakupu i jak wyglada
eksploatacja bizhub w dłuższym okresie czasu, ponieważ przestałem już
pracować w tej firmie.
Zanim kupisz urządzenie musisz poznać wszystkie wymagania użytkowników oraz
administratora sieci komputerowej. Unikniesz sytuacji, że zaoszczędziłeś 500
zł na jakiejś funkcji, a potem dla połowy firmy sprzęt jest praktycznie
nieprzydatny.
Jak będziesz czytał oferty, to bądź bardzo dociekliwy, czy na pewno opis
spełnia Twoje oczekiwania. Dostawcy podają bardzo ogólnie funkcje urządzenia
i po dopytaniu się o szczegóły, okazuje sie, że podana funkcja ma bardzo
duże ograniczenia lub pod tą samą nazwą kryje się inna funkcjonalność.
Spotkałem się też z różnym rozumieniem zdawałoby się jednoznacznie opisanych
parametrów. Dostawca odpowiadając na ofertę miał czasem zupełnie co innego
na myśli, niż Zamawiający piszący wymagania. I oczywiście należy porównywać
ceny dla takiego samego wyposażenia - "goła" kopiarka będzie miała zawsze
niższą cenę niż inna wyposażona w sortery, zszywacze itp.
-- Pozdrawiam, yabbaReceived on Fri Jun 26 10:45:03 2009
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 26 Jun 2009 - 10:51:10 MET DST