Re: [długie] Kabelkologia dźwięku przestrzennego.

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta.USUNTO.pl>
Data: Mon 12 Jan 2009 - 11:46:59 MET
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Message-ID: <496b1fa4@news.home.net.pl>

Dnia Sun, 11 Jan 2009 23:10:10 +0100, Yakhub napisał(a):

> Witam.
>
> Mam komputer.
>
> W komputerze siedzi sobie płyta główna Gigabyte GA-P35-DS3L. Oprócz
> tego w komputerze siedzi Vista, ale to chyba nieistotne.
>
> Obok komputera mam sprzętowy dekoder kina domowego Yamaha VS-10. Dekoder
> obsługuje formaty DolbyDigital i DTS. Dekoder jest na tyle
> inteligentny, że na wyświetlaczu pokazuje, jakiego rodzaju sygnał
> otrzymuje na wejściu.
>
> Chcę jedno z drugim połączyć. Cyfrowo. I optycznie na dodatek.
> Kupiłem sobie w tym celu kabelek Toslink. Połączyłem jedno z drugim.
>
> I tu zaczynają się schody - dekoder otrzymuje od komputera tylko
> sygnał stereo. Sygnał DD lub DTS jestem w stanie otrzymać tylko wtedy,
> jeżeli odtworzę na PC jakiś plik zapisany w tym konkretnym formacie (i
> zrobię kilka wygibasów z konfiguracją kodeków i oprogramowania, ale to NTG).
>
> Nijak za to nie jestem w stanie osiągnąć dźwięku przestrzennego na
> przykład w grach.
>
> Teraz pytanie - proszę mnie skorygować, jeżeli się mylę:
>
> 1. Na ile zdołałem wyczytać w Internecie - w dużym skrócie - nie
> jestem w stanie osiągnąć połączenia DolbyDigital na tej zintegrowanej
> karcie dźwiękowej - Czy dobrze wyczytałem, czy się mylę?

Dobrze wyczytałeś.

>
> 2. Jeżeli wymienię kartę dźwiękową na inną, lepszą - wtedy będę w
> stanie połączyć to tak, jak trzeba, i cieszyć się dźwiękiem
> przestrzennym - Dobrze wyczytałem, czy coś pokręciłem?

Ze stereo nie zrobisz prawdziwego dźwięku przestrzennego, ale da się:
- przepuścić zakodowany dźwięk przestrzenny z filmów do dekodera
- zakodować dźwięk przestrzenny z gier do formatu zrozumiałego do dekodera.
Wymagania: karta dźwiękowa z obsługą Dolby Digital Live i/lub DTS Connect.

>
> 3. To, co powinna mieć moja Nowa Lepsza Karta Dźwiękowa nazywa się
> "sprzętowym enkoderem AC3", a bardziej marketingowo - "Dolby Digital
> Live" - http://www.dolby.com/consumer/technology/dolby_live.html
> Czy mam rację, czy się mylę, czy też może nabrałem się na marketingowy
> bełkot?

Masz rację.

>
> 4. I teraz połączyć to chciałem z moim poprzednim wątkiem
> (1715488013.20090111111044@gazeta.pl)- JAKA, względnie tania karta
> dźwiękowa będzie spełniać powyższe warunki?

Asus Xonar DX

> Piszę to wszystko, bo w dalszym ciągu nie jestem powyższego pewien.
> Jestem gotów kupić kartę dźwiękową, jeżeli rozwiąże ona mój problem,
> ale nie chciałbym, aby się okazało, że problem mogę rozwiązać bez
> zakupów, albo że zakup kart problemu wcale nie rozwiązuje (bo kupiłem
> złą kartę, albo problem w ogóle jest nierozwiązywalny).

Jeszcze tytułem komentarza: nie jesteś przypadkiem w stanie podłączyć karty
analogowo do amplitunera? Kompresowanie DD Live ma taki sobie wpływ na
jakość dźwięku, który przeważnie już na etapie przygotowywania gry jest
wstępnie kompresowany - że już o odsłuchu muzyki w ten sposób nie
wspomnę...

-- 
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX
Received on Mon Jan 12 11:50:05 2009

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 12 Jan 2009 - 11:51:05 MET