bajkonur@interia.pl <bajkonur@interia.pl> wrote:
> Nie wiem ile na mnie zarabiaja, bo nie wiem jakie maja maraze :) Ale na pewno
Marże są obecnie bardzo niskie. To nie są już lata 90.
> Ja tez mam firme i staram sie tak samo traktowac klienta na ktorym zarabiam 50
> zl, jak klienta, na ktorym zarabiam 1000 zl. Po pierwsze ten malo dajacy
Wniosek stąd taki, że masz mało klientów:)
> A jesli malego 50 złotowego klienta potraktuje zle, to byc moze opowie o tym
> swoim 5 znajomym i zaden z nich do mnie nie przyjdzie, w tym strace tego ktory
> dalby mi zarobic 1000 zł.
W przypadku dużych odbiorców to tak nie działa - dostawcę wybiera się na
podstawie rabatów, obsługi serwisowej itp.
> I mniej wiecej to ma miejsce (mam nadzieje) jesli chodzi o opisana wyze
> sytuacje. Jesli z mniejszymi klientami nie potrafia rozmawiac bo "jestemy
> wielka hurtownia i malych mamy gdzies" to moze maly musi (albo chce) powiedziec
> o tym szerzej, bo suma malych (moze kiedys bogatszych) to jednak zawsze cos.
Wierz mi, są firmy, dla których mały klient to wrzód na dupie i
najchętniej w ogóle nie sprzedawałyby im towarów. Z prostej przyczyny -
angażujesz na nich 50% środów (głównie drogiego czasu prawcowników), aby
uzyskać 5% dochodu. Jak ktoś jest hurtownią to per se nie powinien w
ogóle obsługiwać detalistów, robi się to raczej po to, żeby wykorzystać
wolny czas na coś pożytecznego:)
Ja jako przedsiębiorca też nie biorę pewnych zleceń - po prostu mi się
to nie opłaca, w czasie, który musiałbym na takie zlecenie poświęcić,
mogę zarobić znacznie więcej na konkretnych projektach.
-- Tomek http://tccs.sourceforge.net/ http://pld-linux.org/ http://vfmg.sourceforge.net/Received on Sun Apr 13 19:21:22 2008
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 13 Apr 2008 - 19:51:16 MET DST