Re: podwaliny pod x1950pro na agp

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sun 09 Sep 2007 - 01:02:41 MET DST
Message-ID: <fbv9m8$u25$1@atena.e-wro.net>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response

Użytkownik "arsten" <szenej@op.pl> napisał w wiadomości
news:fbv2p9$ra5$1@news.onet.pl...
> Silent_Bob napisał(a):
>> maX <aver@_out_of_spam_interia.pl> napisał(a):
>>> Jak włączy wysoką rozdzielczość, duży antyaliasing, duży HDR, Aniso i
>> cienie
>>> to karta będzie chodzić na 100% mocy.
>>
>> ..przy 15fps, bo framerate będzie tu poważnie ograniczany przez procesor
>> :)

Tak mało to chyba dopiero w "Crysis" :) A i to tylko w chwilach walki z dużą
ilością przeciwników.

>> x1950pro i jego szybsze odmiany majÄ… sens przy mocniejszym CPU -
>> wykręconym A64 albo P4EE. Do AXP (nawet niech ma 2500MHz) IMO nie warto.
>>

Fakt, że najmarniejszy procesor na rdzeniu Conroe - Celeron 420 (ok. 130zł
za BOXa) nawet na jakimś budżetowym chipsecie SiS-a ma wyższą wydajność niż
AXP 3200+ na nForce2. Ale ten XP-ek wciąż jeszcze daje rady, nawet w
najnowszych grach (choć w przeciwieństwie do tego Celka już się praktycznie
nie podkręci, natomiast Celek bez problemu ruszy na 2,5-3GHz)

>
> hmm, czegos tu nie rozumiem.
> skoro przy rozdzielczosci 800x600, w bioshocka moge grac na max detalach w
> miate plynnie na 6600gt, to czy przy 1280x1024 x1950pro nie da rady?

Da rady.

> co to dokladnie znaczy, ze karta bedzie sie "marnowac" przy takim
> procesorze. licze na opinie tych z doswiadczeniem, a nie wrozki.

Procesor ma stałą liczbę obliczeń do wykonania (w danej chwili) -
niezależnie od rodzielczości czy stopnia antyaliasingu. Natomiast karta
graficzna odwrotnie im wyższa rozdziałka, AA czy HDR tym więcej ma obliczeń.
Dlatego w Settingsach w każdej grze masz multum opcji do zmieniania
obciążenia dla karty graficznej (kosztem jakości obrazu), a bardzo mało
odnośnie mocy CPU.
Więc jesli pograsz w 800x600, a potem w 1600x1200 i stwierdzisz że nie ma
różnicy w framerate, to znaczy że w 800x600 karta grafiki chodzi znacznie
poniżej swoich możliwości - czyli się "marnuje". Na małą skalę możesz to
sprawdzić na aktualnej 6600GT puszczając benchmark 3D w 320x240 i 640x480
Received on Sun Sep 9 01:05:08 2007

To archiwum zosta³o wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 09 Sep 2007 - 01:51:06 MET DST