Re: [OT] Re: dyski twarde - predkość (WD Raptor vs RAID)

Autor: Jerzy Andrzej Dąbrowski <jerzy_dabrowski_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Thu 05 Apr 2007 - 14:20:57 MET DST
Message-ID: <ev2pj9$3ke$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

> >> >> RAID 5 na tej plycie? chyba cos sie Tobie pomylilo - jest tylko 0 i
1.
> >> >> btw. do czego potrzebne Ci te wysokie transfery i ile fizycznej
> >> >> przepustowosci zapisz/odczyt potrzebujesz (w MB/s)?
> >> >>
> >> >
> >> > Chyba niestety masz rację. Płyta to DFI LanParty UT nf4 Ultra-D/G
> >> > A w instrukcji piszą że RAID 5 jest w "DR models". Więc chyba nie mam
> > RAID
> >> > 5 :( ( tu jest chyba tylko: RAID: 0, 1, 0+1)
> >>
> >> mam ta sama plyte, dlatego sie zdziwilem.
> >
> > I korzystałeś w DFI LanParty UT nf4 Ultra-D/G z RAID-u na płycie ? Jeśli
> > tak, to jak się sprawował ?
>
> (?) normalnie.

Pytałem o bezpieczeństwo i wydajność i czy nic się "nie kaszani" ?.

> >> > Zastosowania (z poważniejszych rzeczy): obróbka video
> >
> > DODAM: To jedno z poważniejszych (przynoszących $$$) zastosowań. Na
> > komputerze wykonuje również wiele innych rzeczy w czasie których szybszy
> > dysk
> > (i) by się przydał(y).
> >
> >> ok, a ile faktycznie potrzebujesz MB/s zapis/odczyt?
> >
> > To nie tak, nie podam Ci dokładnej liczby MB/s, ale powiem "im więcej tym
> > lepiej (za normalne, rozsadne pieniadze)"... W tej chwili dwa dyski
> > SEAGATe-
> > y 320 GB SATA II w zasadzie mi wystarczają. Ale jest coś takiego jak
> > komfort
> > uzytkowania, a szybkie dyski bardzo by go podniosły. To jak z jazdą
> > samochodem. Mercedesem E200 Kompressor już całkiem niezle się można
> > poruszać, jest wystarczający. Ale przyjemność z jazdy (oraz komfort i
> > bezpieczeństwo, np. przy wyprzedzaniu) daje dużo lepsze Mercedes E55 AMG
> > :)
>
> dalej mysle, ze nie wiesz jakich parametrow potrzebujesz... czy SL'ka
nadaje
> sie do jezdzenia po lesnych drogach?

Nie jeżdże po leśnych drogach :) Wiadomo, że nie ma uniwersalnych
rozwiązań, ale większy (mocniejszy) silnik zawsze jest lepszy obojętnie czy
to SUV, roadster czy limuzyna (pomijam koszty użytkowania).

> wiec raz jeszcze: jakich transferow potrzebujesz?

Możliwie dużych transferów, za rozsądne pieniadze (czyli bez szaleństw typu
kontroler 3Ware za 2-4 tys. zł).. Oczywiście wchodzi w gre tylko SATA2,
żadne SCSI.

> > Skoro masz tą płytę, to zadam kilka pytań:
> > ( moja dokładnie to: DFI LanParty UT nf4 Ultra-D/G - bez SLI, ale podobno
> > można przerobić na SLI).
> >
> > 1. Czym różnią się banki pamięci DRAM na płycie (są cztery, w dwóch
> > róznych
> > kolorach) ?
>
> niby niczym, jednak przy dualu obsadza sie tylko pierwszy kolor

A jak chce dwa duale ? To znaczy np. 2 x 512 MB i 2 x 1 GB ? albo 4 x 1
GB ? To co druga para nie chodzi w dualu ?

> > 2. Jakie kości DDR 400 Mhz 1 GB polecasz do tej płyty i jakiej firmy
(GEIL
> > ?
> > Patriot ? OCZ ? Hynix ?) ??? (chce kupić dwie lub cztery kości 1 GB ).
>
> obojetne - i kup 2x2GB jesli znajdziesz gdzies sensowne, w 4x1GB bedziesz
> mial na bank 2T (o ile pojda :>)

Jesteś pewien, że można wsadzać 2 GB moduły ? W instrukcji jest napisane,
że płyta obsługuje do 4 GB, a są przecież 4 banki.

> patrz na male timingi i w/g nich porownuj kosci DDR 400 - marka jakby nie
ma
> zanczenia w normalnym uzytkowaniu - to nie kwestia producenta, ale
> konkretnych typow pamieci... moze znajdziesz 1GB Kingstona ULK2 - bardzo
> dobre, albo hardocorowe Mushkin Redline.
>
> > 3. Gdzieś na sieci było forum, gdzie można było zadać więcej pytan na
> > temat
> > płyty DFI - znasz adres ? (szczególnie chciałem poczytać o OC)
>
> dfi-street.com...
 
> http://forumz.tomshardware.com/hardware/Street-ftopict216782.html

Dzieki !

Pozdr. JAD

-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Received on Thu Apr 5 14:25:06 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 05 Apr 2007 - 14:51:03 MET DST