Re: Nieuczciwy sprzedawca - monitor LCD

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 27 Mar 2007 - 15:34:18 MET DST
Message-ID: <20070327153418.311dee62@localhost.localdomain>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

** PaPi wrote:

> Konkretny przypadek opisal Konrad Kosmowski i odpowiedz na tenze z
> federacji konsumentow.

Tzn. nie do końca tak - ja nie opisałem konkretnego przypadku tylko
odpowiedź na konkretne pytanie. Tak czy inaczej pytający ma prawo
zgłosić reklamację, sprzedawca ma prawo (i też obowiązek) reklamację
rozpatrzyć i odpowiedzieć na nią pisemnie.

Dalej jak sugeruje UOKiK (nie Federacja) w razie problemów należy
sprawę przekazać do nich i oni postarają się pomóc, ew. przejście na
drogę sądową.

>> Wracajac do lcd, prawie na pewno w warunkach gwarancji jest
>> napisane,

> Zrozum w koncu o czym mowa. Mowa nie o gwarancji, jaka jest umowa
> zawierana na dowolnych zasadach

Gwarancja nie jest też zawierana na dowolnych zasadach, to również
reguluje prawo.

> ale o odpowiedzialnosci sprzedawcy z tytulu niezgodnosci towaru z
> umowa.

No dokładnie.

> Odpowiedzialnosc taka nie jest dowolna a jednoznacznie okreslona w
> prawie.

+/- jednoznacznie, kwestią sporną jest czy to normalne aby nowy monitor
miał martwy piksel - dla mnie to nie jest normalne. Z prostego powodu -
taki monitor ma mniejszą wartość rynkową i to jest doskonały argument.

No ale od kwestii spornych jest tu orzeczenie sądu i szczerze mówiąc
jeżeli byłbym w podobnej sytuacji (aczkolwiek nigdy mi się nie
zdarzyło) to ciągnąłbym sprawę do końca.

-- 
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )
  http://kosmosik.net/                     .           .     '-'  . kK
Received on Tue Mar 27 15:35:07 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 27 Mar 2007 - 15:51:28 MET DST