Re: FPS i Hz

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 11 Mar 2007 - 10:17:50 MET
Message-ID: <2007031109175200@grush.one.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

nati pisze:
> Wezmy monitor CRT 60Hz i karte graficzna wyswietlajaca 100 klatek na
> sekunde. Czy zobacze te 100 klatek, czy ograniczeniem bedzie 60Hz monitora i
> nie ma co sie wysilac, bo i tak zobacze 60?

W domyślnym trybie Vsync karta graficzna sama ograniczy się
do tych 60 fps i będzie dobrze.

Po wyłączeniu Vsync wyświetli ile może, ale oczywiście
monitor też przekaże ile może. Efektem będzie np. pokazy-
wanie połowy starej klatki i połowy nowej, czyli "rwanie"
obrazu.

Trzeba pamiętać o dwóch rzeczach:

  - do stworzenia iluzji płynności ruchu w zupełności
    wystarcza 18 fps. Powyżej 40 fps w zasadzie różnice
    w odbiorze są minimalne i sprowadzają się do zjawiska
    "mam więcej fps więc wydaje mi się, że widzę płynniejszy
    obraz". Owszem, efekt placebo jest ważny, ale bez prze-
    sady ;)

  - od maksymalnej liczby fpsów generowanych przez kartę
    bardziej liczy się średnia i minimalna. Lepiej zatem
    mieć cały czas 60 fps, niż maksymalnie 120.

> A jak to wyglada przy monitorze LCD?

Identycznie oprócz dochodzącego efektu czasu przełączenia
stanu pikseli, co może wprowadzać efekt smużenia.

-- 
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |
\................... Microsoft MVP ......................../
Received on Sun Mar 11 10:25:08 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 11 Mar 2007 - 10:51:09 MET