Re: Czy mogę zwrócić zakupiony dysk?

Autor: Paweł Cern <name_at_surname.pl>
Data: Sat 03 Mar 2007 - 18:26:21 MET
Message-ID: <6eb73$45e9afc5$3eb3255a$20911@news.chello.pl>

>> chciałbym przeczytać podstawę prawną...
>>
>
> Jak ją napiszą. Zdanie o 3 dniach to zwykłe bajanie.
>

Można i to nawet po ponad 3 dniach. Zakładam że do dysku nie ma instrukcji.

Zgodne z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. 02.141.1176.)
"sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczpospolitej Polskiej jest obowiązany
udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i nie wprowadzających w błąd
informacji w języku polskim, wystarczających do prawidłowego i pełnego
korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego (art. 3 ustawy). Ponadto
sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem konsumpcyjnym
wszystkie elementy jego wyposażenia oraz sporządzone w języku polskim
instrukcję obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne
przepisy" (art. 3 ust. 5). To oznacza, że brak instrukcji obsługi w języku
polskim, ale także nieprawdziwe informacje udzielone przez sprzedawcę, mogą
być podstawą do złożenia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową.
Received on Sat Mar 3 18:30:07 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 03 Mar 2007 - 18:51:03 MET