Dnia Sat, 27 Aug 2005 18:59:35 +0200, Piter napisał(a):
>> Pewnie. Nawet GF6800 by się przy takim procesorze nie nudził, bo w grach
>> większość obliczeń geometrucznych karta wykonuje sama i szybki procesor
>> nie
>> jest tutaj aż tak ważny.
>
> A skad te dane bierze?
Skąd wiemy że procesor jest za słaby dla karty graficznej? Bardzo prosto -
Montujemy np. GF 6800 i A2600+ i uruchamiamy grę, mierzymy FPS. Następnie
podkręcamy kartę i uruchamiamy grę ponownie i znowu mierzymy FPS. W chwili
kiedy podkręcanie karty nic nie daje oznacza to, ze procesor jest za słaby
i dodatkowa moc karty nie zostaje wykorzystywana (bo procesor na czas nie
przesyła danych, które mogłyby być użyte do generowania większej ilości
FPS). Trzeba tylko pamiętać aby przetestować gierkę w wysokiej
rozdzielczości aby karta miała pełne ręce roboty.
Procesor w procesie tworzenia 3D się nie napracuje, bo za same obrabianie
sceny odpowiedzialna jest karta graficzna. Jeszcze do niedawna procesor
musiał liczyc takie rzeczy jak chodziażby oświetlenie sceny czy deformacje
obiektów w czasie rzeczywistym. Obecnie te (niegdyś mocno zajmujące CPU)
rzeczy liczy GPU dzięki T&L oraz Pixel i Vertex Shader, a procesor sobie
odpoczywa.
Na barkach procesora pozostaje za to obliczanie fizyki gry, ale obecnie są
one tak szybkie, że raczej nie potrzebują dodatkowego wsparcia (ale i
fizyka świata gry w obecnych programach nie jest bardzo zaawansowana). Aby
zobaczyć jaki wpływ ma procesor na gry wystarczy zmierzyć ilość klatek na
sekundę w grach przy mocno podkręconym i niepodkręconym procesorze. W
zdecydowanej większości gier nie ma żadnej różnicy między A64 2.3 GHz i A64
2.7 GHz. W grach z bardzo zaawansowaną fizyką gry wzrost wydajności nie
jest duży, chociaż W Half-Life2 wzrost o ponad 5% jest już sporawy.
-- Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-) GG: 9542153 mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam [Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520] [GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]Received on Sat Aug 27 20:30:11 2005
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 27 Aug 2005 - 20:51:20 MET DST