Problem z AOC (długie)

Autor: fenixproductions <fenixproductions_at_gazeta.pl>
Data: Mon 28 Feb 2005 - 20:15:25 MET
Message-ID: <cvvqkf$20q$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Witam.

--
Mam problem z monitorem AOC FT700.
Po miesiącu bezawaryjnej pracy zaczął wydawać dziwne dźwięki. Dosłownie
syczał i piszczał przez 10-20 minut po włączaniu. Zmiany częstotliwości
odświeżania wpływały na czas trwania "muzyczki".
Poguglowałem trochę po grupach i dowiedziałem się, że przyczyną może być
jakaś cewka odpowiedzialna za kontrolę strumienia elektronów
zapodawanego obrazu.
Zgłosiłem to do serwisu i już następnego dnia pojawił się kurier, który
felerny monitor odebrał.
Po tygodniu odebrałem monitor.
Odczekałem czas potrzebny na "dostosowanie się" AOC'a do temperatury
pokojowej i podłączyłem go.
I tu zonk. Po 10 minutach obraz zaczął nietypowo falować po bokach
ekranu. Fale o rozmiarach ok. 25% (po obu stronach = 50% powierzchni w
ogóle) miały barwę czarną. Wyglądały jak "śnieg" na rozstrojonym
odbiorniku TV. Postanowiłem jednak sprawę przeczekać, ponieważ byłem w
trakcie instalacji systemu i stwierdziłem, iż może pod Win coś się
zmieni. Monitor pochodził jeszcze z 30 minut bez jakichkolwiek objawów.
PO tym czasie - obraz padł. To co wyświetlał monitor przebiło wszystko.
Śnieg barwy czarnej zakrywał _całą_ powierzchnię ekranu. Odczytanie
czegokolwiek stało się niemożliwe.
Zacząłem podejrzewać uszkodzenie karty graficznej (reinstalacja systemu
podyktowana była całkowitym padem dysku). Testowałem więc moje felerne
urządzenie na  kilku kompach. Skutek ten sam. Nie zależnie od Osa, czy
grafiki. Rozdziałka, ani częstotliwość wpływu nie miały na cokolwiek.
Obrazu - niet.
Znów zgłosiłem sprawę do serwisu. Tym razem e-mailem. Przy okazji
zapytałem, dlaczego w dostarczonym kartonie nie znalazła się karta
gwarancyjna i jakiekolwiek info o naprawie.
Jak się okazało: podobno nie dosłałem im karty gwarancyjnej, a jedynie
kopię takowej. Niestety w toku dalszego śledztwa (sklep Logos)
ustaliłem, iż dystrybutor monitorów AOC nie dostarcza właściwych kart
gwarancyjnych do swoich produktów.
(serwis wymaga tekturowej karty gw. z kolorowym logo, a sklep od
dystrybutora otrzymuje jedynie kserokopie ww. na cieniutkim papierze).
Serwis zdecydował się jednak towar przyjąć i kurier po niego przybył
jakiś tydzień temu.
Dnia dzisiejszego wysłałem e-maila do serwisu z zapytaniem o postęp
naprawy mojego monitora. W odpowiedzi otrzymałem:
"Witam, jak do tej pory monitor pracuje poprawnie bez żadnej naprawy czy
regulacji."
Poczułem się nieco zdezorientowany.
Czy ktoś ma pojęcie, co z tym monitorem jest nie-tak?
Chwilowo rozważałem niestabilność zasilania (w końcu akademik), ale
żadne inne urządzenia elektryczne problemów nie mają. A monitor był
podłączany do gniazdka jako jedyny (+ stacja oczywiście).
-- 
z góry THX za sugestie wszelakie:
fenixproductions
Received on Mon Feb 28 20:20:19 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 28 Feb 2005 - 20:51:35 MET