Re: Nvidia i 24 bity

Autor: Wiktor Sywula (wswiktor_at_poczta.fmv)
Data: Wed 17 Mar 2004 - 20:45:15 MET


> > Tryb 24-bitowy to nie to samo co 32-bitowy. Tak jak niżej piszesz,
starsze
> > karty miały prawdziwy tryb 24-bitowy, obecnie adresuje się jako 32 a
używa
> > 24 z nich.
> > Linux być może wyświetla to jako "24" ale karty NVidii nie obsługują
trybów
> > 24-bitowych.
>
> Toż dokładnie o tym piszę.
>
> >
> >> Podobnie jest w HighColor. Niby 16b, a tak naprawdę to 15 (1b
> >> niewykorzystany).
> >
> > To też nie to samo. 16 bitowy tryb to 16 bitowy, 65536 kolorów. Istnieją
> > także tryby 15 bitowe (32768 kolorów) z 16 bitowym adresowaniem. Z tego
co
> > mi wiadomo, GeForce'y obsługują oba tryby, ale pod Windowsem można
wybrać
> > tylko 16 (prawdziwe).
>
> Mogę wiedzieć, skąd te informacje ?
> Zatem według Ciebie jak są interpretowane bity kolorów ?
> Przy 15b wszystko jasne: 5r5g5b. A przy 16 ? Co z tym 16 bitem ?
> Jeden z kolorów jest precyzyjniej kodowany ?
>
> Toż to bez sensu !

Jak już inni odpowiedzieli, jest to 565. A wiem stąd, że pisałem programy
"powiedzmy multimedialne".

-- 
Azarien
e-mail:  wswiktor.fm<dot>interia.pl<slash>mail.html


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 13:58:13 MET DST