Re: benchmarki????

Autor: PhoeniX (phoenix81_at_free.pnet.pl)
Data: Thu 20 Nov 2003 - 17:53:52 MET


Użytkownik "Tomasz M."
> zobaczylem. wnioski:
>
> 1.detonator v10 (od tego czasu zapewne wieeele sie zmienilo)

To ciekawe bo ja tam widze 6.31 i 6.50.

> 2. to byly gf z 32mb pamieci i zauwaz ze wzrost wydajnosci nastepowal
> w momencie gdy agp aperture bylo rowne badz wieksze od pamieci karty
> ale po tej wartosci wydajnosc juz nie rosla (z wyjatkiem 'high polygon
> count'
> gdzie przestala rosnac po osiagnieciu wart 2 x pamiec karty.
> widac 32mb to za malo)

Co prawda test jest stary i ma już prawie 3 lata więc można jedynie
przypuszczać
jak te wyniki mają się do obecnych kart. Jesli jednak nawet w 1 teście
wydajność
jest większa przy ustawieniu na 128 lub nawet 256MB niż na 64MB to warto
ustawić te 256MB. Nic sie przez to nie traci a można zyskać.

> 3.aperture bylo ustawione na 4mb (!) nie ma dziwne ze spadla wydajnosc
> jak system musial co chwile rzucac tesktury do pamieci lokalnej karty
> w dodatku przez zlacze agp2

Chyba nie powiesz że tesy 1,2 i 3 na high w 3dmarku 2000 mają więcej
niż 64MB textur ? Bo wydajność między 64 a 128MB jest na korzyść 128.
Mała ale jednak jest.

> 4.w tescie opengl koles wylaczyl kompresje tekstur (!) przez to czyniac
> je jeszcze wiekszymi

Bo celem było zapewne stworzenie jak największego rozmiaru textur :)

> 5. pamiec jest tak jak myslalem przydzielana dynamicznie az do maks
> ustawien agp aperture. zatem jesli w ekstremalnej sytuacji wartosc agp
> aperture
> bedzie wynosila 256mb a ilosc pamieci kompa bedzie rowniez 256
> to sterownik moze zajac (teoretycznie) zalozmy 200mb
> a gdzie pamiec dla samej gry/aplikacji? zacznie sie horror ze swapem
> i gra bedzie przycinala.

Zgadza się. Jeśli jednak przydzielisz mniej pamięci niż zajmują textury
to będzie jeszcze gorzej. Albo wywalenie się aplikacji albo jedna klatka
na pare sekund.

> agp aperture to moim zdaniem nic innego jak fragment pamieci
> z ktorym karta wymienia dane jesli potrzeba zwolnic nieco pamieci
> lokalnej karty (taki a'la swap) + ewentualnie dane po ktore karta
> nie siega tak czesto.
> (w nowych gf fx kod shaderow jest kopiowany do pamieci lokalnej
> karty w celu szybszego wykonywania przez gpu)

Zgadza się to forma buforu a nie jedynie przedziału pamięci
dla textur.

> PS: sam mialem ustawione 64mb oraz 128mb i nie poczulem zadnej
> roznicy w normalnej pracy aczkolwiek nie testowalem tych kombinacji
> jakims benchmarkiem. mam 64mb na karcie graf

To by trzeba własnie przetestować aby móc cokolwiek ocenić.
A nawet jeśli w co dwudziestej grze przy AGP na 256MB będzie
o 1% wydajniej niż przy 128MB to dlaczego nie dać 256 ? :)

-- 
Pozdrawia:
PhoeniX          GG:830328


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 11:42:27 MET DST