Autor: >>Borowik<< (15-15_at_wp.pl)
Data: Thu 24 Jul 2003 - 10:05:42 MET DST
Oto moja korespondencja z IBI i ich odpowiedz.
Jezeli ktos wie co mozna by z tym zrobic, albo ma jakies doswiadczenia to
bede wdzieczny!
[cytat 1}
Mam twardy dysk ibm ktory przed kilkoma dniami przestal
funkcjonowac.
Jest na nim 3 - letnia gwarancja - aktualna!
Niestety firma komputerowa, od ktorej kupilem ten dysk juz
nie istnieje.
Nie moge takze odnalezc pisemnej gwarancji na ten dysk.
Co robic w tym przypadku?
Od jednej z firm dostalem propozycje, ze wezma ode mnie
ten dysk, przesla do IBM do Warszawy i od IBM dostane inny
dysk. Ma mnie to kosztowac ok. 100zl.
Co mam zrobić?
[koniec cytatu 1]
[odpowiedz IBM]
W normalnej drodze gwarancyjnej, dysk IBM do którego dołączona jest
oryginalna karta gwarancyjna IBM, w razie awarii jest w ramach naprawy
gwarancyjnej wymieniany na nowy. Istnieje jednak prawdopodobieństwo, iż
dysk pozostający w Pana posiadaniu jest dyskiem rozprowadzanym kanałem
dystrybucyjnym OEM.
Pragnę wyjaśnić, że dyski typu OEM oferowane są poza siecią handlową
IBM. Gwarancja na zakupione dyski udzielana jest wyłącznie przez firmy
dystrybucyjne, które przejmują również wszelkie inne zobowiązania wobec
swoich Klientów, w tym wsparcie techniczne. Dyski OEM nie posiadają
identyfikacji numeru FRUxxxx na etykiecie, ani oryginalnej (pomarańczowej)
'Warranty Card' IBM, którą posiadają wszystkie produkty zakupione w sieci
handlowej IBM, w tym także dyski twarde. Dyski OEM posiadają jedynie kartę
gwarancyjną sprzedawcy/dealera/dystrybutora.
W związku z powyższym, realizacja uprawnień z tytułu gwarancji nie może być
realizowana w standardowej sieci serwisowej IBM.
Klienci, którzy chcą naprawić/wymienić uszkodzony dysk OEM, a nie mają
możliwości realizacji uprawnień z tytułu gwarancji bezpośrednio u
sprzedawcy, powinni kontaktować się z działem IBM OEM w Wielkiej
Brytanii.
Dane osoby kontaktowej:
Sean Whithead
Tel: 00 44 (0) 23 9256466
Fax: 00 44 (0)23 92560948
e.mail: Sean.Whithead_at_uk.ibm.com
(Również na WEB: http://www.storage.ibm.com/hdd/support/hddemail.htm
dostępny jest e-mail, gdzie można zadać pytanie dotyczące dysków i ich
gwarancji oraz wyrazić opinię o produkcie)
Informację, że jest to dysk IBM (z P/N FRU lub CRU), sprzedany w zestawie
komputerowym IBM, można potwierdzić na WEB: http://www.pc.ibm.com/support
podając typ i model komputera, S/N, lokalizację.
Z poważaniem
BOK IBM Polska.
[koniec odpowiedzi IBM]
foto dysku ( z etykietkami) - jesli kogos to interesuje jest tu:
http://www.thinkingweb.net/image/ibm_dysk_01.jpg
Szczerze mowiac srednia mam ochote pisac kolejne mejle, w dodatku po
angielsku.
Tak wiec z gory dzieki za pomysly!
Pozdrawiam!
Grzegorz
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 10:47:07 MET DST