[OT] choc nie do konca

Autor: Sebol (lobo_at_space.pl)
Data: Wed 01 Jan 2003 - 19:34:15 MET


Od nowego roku obowiazuja nowe prawa konsumenta ktore stawiaja pod duzym
znakiem zapytania sensownosc istnienia gwarancji.

- nie ma pojecia rekojmi tylko odpowiedzialnosc sprzedawcy za zgodnosc z
umowa (na podobnych zasadach)
- dotyczny ona nie tylko wady fizycznej ale rowniez niespelnienia
wlasciwosci opisanych (np. dysk twardy zamiast 40 GB ma 39.8 GB albo cdrom
zamiast x48 ma x40, nie obsluguje UDMA itd)
- trwa 2 (!!!!!!!!) lata (wczesniej rok)
- zmana kolejnosci roszczen: najpierw zadamy wymiany na nowa albo naprawy,
potem kiedy to niemozliwe mozemy zwrocic albo zazadac obnizenia ceny.

Dlaczego nie warto korzystac z gwaracji?
- bo jest pisana przez producentow tak aby zawsze miec furtke (sprowadzanie
czesci, nieistotna naprawa itd)
- bo posiada wpisy niezgodne z prawem np. platnosc klienta za dostawe i
odbior, przedluzanie czasu naprawy itd.
- bo czasem sprzet sie musi i 5 razy zepsuc zeby dostac nowy albo zwrot kasy
- bo korzystanie z "rekojmi" nie neguje gwarancji

Kiedy warto korzystac z gwarancji?
- kiedy sklep w ktorym nabylismy sprzet juz nie istnieje
- kiedy skonczyly sie 2 lata od kupna a gwarancja jeszcze jest wazna
- kiedy gwarancja jest od producenta o duzej renomie i najprawdopodobniej
latwiej bedzie o wymiane gwaracyjna od duzej firmy niz o zwrot z tutulu
"rekojmi" od malego sklepiku (np boxowy procesor).

--
lobo_at_space.pl


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 08:56:37 MET DST