Re: Gwarancja na dysk

Autor: 1 (marianr24_at_aol.comp)
Data: Tue 10 Dec 2002 - 07:34:58 MET


>Subject: Gwarancja na dysk

>Witam
>
>Kupiłem zestaw komputerowy z 2-letnią gwarancją. Dwa tygodnie po zakończeniu
>gwarancji spaliła się elektronika dysku Quantum lct 08 13GB, na którego
>producent Quantum (obecnie Maxtor) dawał 3-letnią gwarancję. Firma, w której
>kupiłem zetaw, nie chce uwzględnić gwarancji i poleciła mi, abym zwrócił się
>do producenta. Jedynym dystrybutorem dysków Maxtora w Polsce jest AB s.a.
>
>Czy firma, w której kupiłem zestaw powinnna uwzględnić gwarancję?

Sadze ze nie - minal okres gwarancji. A ponadto to zalezy czy to byl zakup
jako OEM przez firme.
Patrz strona jak nizej pod link: RELATED INFORMATION /OEM Warranty
Information"

>Czy warto reklamować ten dysk u producenta zagranicą np. w Ameryce? Jak
>wygląda taki proces, tzn. czy będę musiał ponosić koszty przesyłki? Czy
>takie coś będzie w ogóle opłacalne, jeśli miałbym otrzymać nowy dysk np.
>40GB?

Aby reklamowac defektowy dysk za granica (USA, UK,. Canada i inne) musisz
uzyskac tzw. "Return Material Authorization (RMA)" - jest to autoryzacja
zwrotu materialu/sprzetu. Normalnie uzyskuje sie to w ciagu kilku sekund po
wypelnieniu paru pytan odnosnie reklamowanego sprzetu. Zaczym wlaczsz sie na
ich webpage, przygotuj sobie dane o sprzecie:
model...(Product No.)..............................
nr. seryjny (Serial No.)............................
a takze swoj address wsylkowy oraz e-mail
W zaleznosci od miejsca zamieszkania wskaza ci address gdzie masz wyslac
defectowy drive (dla Europy zdaje sie ze Irlandia), a takze wymogi jak ma byc
zapakowany.
Koszty wysylki:
Ty placisz w jedna strone, oni placa w druga.

A oto address:
http://www.maxtor.com/en/support/service/warranty_ata.htm
Reszte znajdziesz tam, punkt po punkcie.

Powodzenia
Avalon_at_am
Avalon_at_am



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 02:04:58 MET DST