Re: Karta muzyczna

Autor: D.K. (amidar_at_poczta.fm)
Data: Mon 27 Aug 2001 - 16:38:16 MET DST


Cze !!!

> > czestotliwosc taktowania (od tego ktore ja posiadalem), ale i tak jest o
> > niebo lepsze od Rivy (szczeze nie za bardzo widze co zarzucasz Voodoo ?
>
> 1. Rendering w 16 bitach only (o jakichs wynalazkach typu pseudo 22 bity
> nawet nie wspominam).

Baw sie dobrze na 32 bitach na Rivie .....

> 2. Brak obslugi tekstur o rozmiarze ponad 256x256 -- to tylko drobna
> niedogodnosc, bo w sumie rzadko sie to rzuca w oczy.

Szczerze to nie przypominam sobie aby ktoras gra sie o to czepiala. Prawde
powiedziawszy to tylko na voodoo denerwujace to bylo tylko przy demach, w
ktorych byly wykorzystywane wieksze tekstury niz 256x256. Tak wiec jezeli
ktos gra, czy oglada filmy to nie jest to zadnym problemem.

> 3. Niska jakosc renderingu, nawet w tych 16 bitach (wyraznie gorsze od 16
> bitow na TNT, o 32 nawet nie wspominajac), szczegolnie w Direct3D.

Co de renderingu to nie mam zastrzezen. Niemniej jakosc koloru na voodoo
pozostawiala nieco do zyczenia. Kolory na Rivie sa "nieco zywsze".

> 4. Troche niedorobione sterowniki -- kazda wersja ma jakies bledy.

Polecam lekture wersji detonatorow ....

> Zas dla odmiany troche zalet:
>
> 1. Szybkie Glide -- bardzo przydatne chociazby w UT.

Fakt. Zauwaz, ze jezeli gra korzysta z glide-ow, (nawet nowe czesto maja
mozliwosc korzystania z tych nich), to nie ma porowania z predkoscia na
Rivie.

> 2. Dobra karta dla cienkich kompow -- ponizej ok. P2-350/400MHz jest
> szybsza od TNT2 zwyklej.

Od Ultry tez. Na PIII 500 (podkrecone na 560, nie jest to zaden Celeron)
moja Voodoo 3 3000 wyciagala np. na 3dMarku2000 ok 2800-2900 punktow, ultra
w okolicach 2300-2400.( Na K6-2/500 karty te uzyskiwaly odpowiednio
1400/1200 punktow)

> 3. Znakomita jakosc obrazu 2D.

To tego tez moglbym sie przyczepic. Wczesmiej mialem matroxy (wersje jeszcze
bez wspomagania). Na wszelkiego rodzaju testach, a nawet na grach 2d byly
szybsze. czasami Voodoo szarpie przy scrollu (widac to np. na Kiss Pinbalu)

> 4. Dobrze sobie radzi z niestandardowymi czestotliwosciami AGP (dla mnie
> bylo to dosc wazne)

Fakt.

> Nie narzekam. Cenie sobie Voodoo 3, ale stwierdzenie, ze Riva jest cienka
> i wolniejsza od V3 to delikatnie mowiac bzdura. Tak jak napisalem wyzej --
> wolniejsza jest _tylko_ na procesorach slabszych od ok. 350MHz. Bo chyba
> nie probowales porownywac V3 w Glide i 16bit z TNT2 w Direct3D i 32bit?

Oczywiscie ze nie. Porownania zawsze staram sie wykonywac w podobnych
warunkach, na jak najbardziej zblizonych sterownikach. Niemniej jezeli
gra/program wykorzystuje glide-y to wtedy mozna naprawde zobaczyc kopa
voodoo 3. Praktycznie tylko 2 moze 3 razy zauwazylem ze na Voodoo 3 3000
brakuje mi mocy:

1) Max Payne (delikatne szarpanie, szczegolnie zauwazalne przy obrotach)
2) American (costam) Alice (nie pamietam nazwy, w kazdym razie w miare nowa
gra)
3) Need for Speed 5 Porshe (delikatne szarpanie, ale nawet na GForce ono da
sie zauwazyc)

Tak z ciekawostek to moje Voodoo 3 sprzedalem kumplowi ktory uzywa jej do
tej pory. Dosc czesto mam mozliwosc popracowania na tej karcie i dajej
uwazam ze jest calkiem niezla i szybsza od jakiejkolwiek Rivy. Procesor
qmpla to Duron 750. Na tym konfigu w/w voodoo wyciaga na 3dMarku2000
3000-3100 punktow, Riva na tym samym konfigy niestety nalej ma ok 2400
punktow. Tak wiec nie do konca jest wszystko ok z Riva.

> Dla uscislenia -- wszedzie, gdzie pisze TNT2, mam na mysli normalna
> wersje, taktowana standardowo, zadnych tam wynalazkow typu Vanta, czy M64.

I na koniec, piszac riva mam z regoly na mysli najmocniejsze rivy (pro i
ultra). Prawde mowiac to Riv-y zyskaly popularnosc tylko z tego powodu, ze
bylo ich wszedzie dyuzo i byly tanie jak barszcz. I jeszcze jedno. Pisales
wczesniej ze masz Voodoo 3 2000, byc moze tutaj lezy problem przez ktory nie
mozemy sie dogadac. Karta ta jest nieznacznie wolniejsza (czestotliwosc
mniejsza o dwadziescia pare MHz.) od wersji 3000, niemniej chyba nie az o
tyle. Voodoo 3 2000 ma znajomy, ale nie bawilem sie nia na tyle dlugo aby
cos o niej powiedziec konkretnego. Byc moze po prostu mamy inne punkty
odniesienia.



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 22:43:23 MET DST