Autor: Kaizen (xnvmra_at_cbpmgn.sz)
Data: Tue 21 Aug 2001 - 17:02:03 MET DST
Pięknego dnia Wed, 15 Aug 2001 08:27:30 +0200, MGB
<mgb_at_poczta.onet.pl> zakodował:
>2. Jezeli grany przy 24 fps i jakis obiekt bedzie nam przeltywal przez
>ekran w ciagu dajmy na to 1/10 sek. to zobaczymy go w 2 klatkach czyli
>prawie w ogole, a jesli bdziemy mieli 100fp to bedzie on jzu w 10ciu,
>cxyli szansa na zobaczenie go ejst wieksza...
Mylisz co nieco częstotliwość odświerzania z fps.
Jeżeli obiekt przelatuje przez ekran w 1/10 s będzie na ekranie
widoczny przez 1/10 s niezależnie od ilości fps. Co ważniejsze, szansa
na jego zobaczenie jest tym większa, im mniej fps wyciąga grafika. Np.
tak jak sam napisałeś, przy 100 fps będzie na 10 _różnych_ klatkach, a
więc w różnym miejscu. Tylko nie mów, że jesteś w stanie zauważyć
obiekt, który jest wyświetlany przez 1/100. Przy 24 będzie na 2
różnych, klatkach, z których każda będzie wyświetlana przez 1/20 s
(IMO też nie do zauważenia). Jeżeli mamy natomiast 100Hz i 10 fps, to
obiekt za każdym razem będzie się pojawiał przez 10 kolejnych
odświerzeń ekranu w tym samym miejscu (IMVHO można zauważyć obiekt
widoczny przez 1/10 s w tym samym miejscu). A ciągnać dalej analogię,
przy 1 fps dany obiekt pojawiłby się na ekranie przez 1 s (albo wcale)
- wtedy na pewno byś go zauważył, tak więc Twój przykład raczej
dowodzi, iż im mniej FPS tym lepiej ;)
>3. Podawane w testach fpsy sa wartoscia srednia - 50 fps srednio
>oznacza ze moze nam min. spasc do 10-15 a to jest nie do przyjecia,
>natomiast jak mamy 100 fps srednia to mozemy zalozyc ze ZAWSZE
>bedziemy miec conajmniej te 24 klatki...
Średnia jest IMO mało ważna. Wolałbym sprzęt, który w interesujących
mnie gierkach ma min 25 fps (a max np. 40), niż taką, która średnio
wyciąga 100, ale ma rozrzut 10-200.
-- Pozdrawiam, Kaizen xnvmra_at_cbpmgn.sz GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 22:41:14 MET DST