Autor: Jarek (nospam.djberg_at_wp.pl)
Data: Fri 31 Aug 2001 - 12:24:50 MET DST
On 31 Aug 2001 07:36:26 GMT, bip-antyspam_at_phys.uni.torun.pl
napisał(a):
>A propo tych dysków (WD), czy ktoś się orientuje gdzie są przechowywane
>parametry dysków, pytam bo spotkałem się z dwoma dyskami o różnych
>pojemnościach (notabene zwalone) ale majacą tą samą elektronikę, która jest
>sprawna (testowana na innym dysku) - podejrzewam, że te informacje są gdzieś
>na dysku. Jeśli moje podejrzenia są słuszne to niewykluczone, że sporo
>zwalonych dysków WD można by odzyskać, byle mieć odpowiedni program do LLF.
Zawsze wydawało mi się, że dane te przechowuje elektronika dysku, na
stronie http://www.westerndigital.com/service/ są programy
diagnostyczne m.in dlgdiag, nie umożliwia on low level format, ale
znakomicie testuje powierzchnię dysku. Mam u siebie taki dysk, na
którym wyżej wymieniony program wykrył błąd na jego powierzchni, potem
zapytał, czy chcę go naprawić, oczywiście potwierdziłem i po chcwili
program wyświetlił krótki komunikat o alokacji uszkodzonego sektora,
może ktoś z grupowiczów wie co to oznacza, czy zamiast do tego
uszkodzonego fragmentu powierzchni dysk będzie się w rzeczywistości
odwoływał do jakiegoś swojego sektora rezerwowego? Ile dyski mają tych
sektorów? na
http://websupport.wdc.com/websupport/clearexp_scripts/warrantystart.asp
można wpisać numer seryjny dysku w moim przypadku wpisałem
WM6532917457 i pojawiła mi się infoermacja:
Serial No Model No Status Exp. Date
WM6532917457 WD64AA-60AAA4 No Limited Warranty Not Applicable
a niżej notka:
If the warranty status is shown as "No Limited Warranty," this
indicates that either the Product was originally sold to a system
manufacturer or the Product is outside the region(Americas,
Europe-Middle East-Africa, or Asia-Pacific) where it was originally
shipped. Please contact the system manufacturer or the place of
purchase for warranty service. For further clarification on our
warranty, please visit our warranty information page.
Nasi sprzedawcy zazwyczaj udzielają na dyski 1-3 lata gwarancji.
DLaczego więc takiego padniętego dysku nie można zwrócić w późniejszym
terminie? Producent przecvież go wymieni.
I jeszcze pytanko na koniec po odpaleniu w programie dlagiag "quick
test" a następnie "extended test" w niektórych miejscach widoczne jest
spowolnienie odczytu w niektórych miejscach, jednak żadne błędy nie są
wykazywane, słychać tylko jakby głowica jeszcze raz trafiała w to
miejsce. Po ponownym uruchomieniu "extended test" wszystko jest w
porządku.
-- Pozdrawiam Jarek
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 22:44:27 MET DST