Test KYRO2 !

Autor: Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl
Data: Mon 11 Jun 2001 - 07:29:42 MET DST


Witam !

Na wstepie przepraszam za jakosc testu. Karte testowalem nonstop kilkanascie
godzin a okolo godziny piatej rano pisalem sama recenzje karty :-(

Oto sam test :-)

Test karty graficznej – Hercules Prophet 4500
 
1. Wstęp i krótki opis karty

Dnia 08.06.2001 dostałem dzięki uprzejmości firmy komputerowej „Hobbit” z
Torunia kartę opartą na układzie Kyro2 – Hercules Prophet 4500 64MB.
Niestety kartę dostałem do testowania tylko na 1 dzień :-<
Karta jest niebiesko-turkusowego koloru ,posiada niebieski radiator na którym
umieszczony jest okrągły wentylator.
Dostarczona do testów karta nie posiadała wyjścia telewizyjnego ani wyjścia DVI.

Specyfikacja karty graficznej Hercules Prophet 4500 (Kyro II)

&middot; 175 Mhz częstotliwość zegara układu
&middot; 175 Mhz częstotliwość zegara pamięci (synchronicznie z zegarem
układu)
&middot; Rendering kafelkowy, ale bez T&L
&middot; 0.18-mikronowa technologia wytwarzania
&middot; 64 MB pamięci sdram (128-bitowa szerokość szyny pamięci)
&middot; 270-MHz RAMDAC
&middot; Interfejs AGP 2X
&middot; Dostępny 4X pełnoekranowy anti-aliasing
&middot; Kompensacja ruchu dla DVD/MPEG-2
&middot; Sprzętowy bump-mapping (EMBM i Dot3)
&middot; Kompresja tekstur (S3tc)
&middot; Maksymalny rozmiar tekstur &#8211; 1024x1024
 
2. Sprzęt testowy

Procesor: Duron 600Mhz pracujący jako 800Mhz lub 950Mhz
Pamięć: 196MB Ram PC133 (128MB + 64MB)
Płyta główna: Microstar K7-Pro2 , bios 2.6
Karta muzyczna: Aopen Yamaha 744pro
Dysk twardy: Seagate U5 40GB

Sterowniki: Via 4.31V , DX 8.1 Ang
System operacyjny: Windows 98SE PL

Zastosowałem sterowniki do karty graficznej - 7.89.
Wszystkie testy prowadzono przy wyłączonej synchronizacji (V-sync off)

3. Testy

1. Temple benchmark
Niestety nie wiedziałem jak uruchomić benchmark w innych rozdzielczościach

Duron 800Mhz
1024x768x32bit &#8211; 55,2 fps

2. MDK2 (wszystko na max. , wyłączone T&L)
 
Rozdzielczość
 Duron 800Mhz
 Duron 950Mhz
 
1024x768x16
 70,1
 78,3
 
1024x768x32
 70
 76,5
 
1280x1024x16
 62,6
  
 
1280x1024x32
 60
  
3. Expendable (standardowe ustawienia , wyłączona muzyka)
 
Rozdzielczość
 Duron 800Mhz
 Duron 950Mhz
 
1024x768x16
 74,4 (min.49 , max.109)
 79,6 (min.51 , max.109)
 
1024x768x32
 74,7 (min.53 , max.102)
 79,7 (min.58 , max.106)
 
1280x1024x16
 71,8 (min.49 , max.96)
  
1280x1024x32
 71,3 (min.47 , max.96)
  
4. Evolva Demo
Niestety nie wiedziałem jak uruchomić benchmark w innych rozdzielczościach

 Rozdzielczość
 Duron 800Mhz
 Duron 950Mhz
 
1024x768x32
 82,2 (min.28 , max.159)
 88,0 (min.28 , max.167)
 
5. Unreal Tournament 4.36 (standardowe ustawienia , demo Thunder)
 
Rozdzielczość
 Duron 800Mhz
 Duron 950Mhz
 
1024x768x16
 65,6 (min.41 , max.127,5)
 70 (min.42,5 , max.139)
 
1024x768x32
 65,06 (min.40,3 , max.131,5)
 69,6 (min.41,8 , max.148)
 
1280x1024x16
 61,9 (min.36,7 , max.116)
  
1280x1024x32
 56,29 (min.31 , max.107,6)
  
6. Quake3 1.17 (ustawienia na High , demo 001)
 
Filtrowanie Trilinearne

Rozdzielczość
 Duron 800Mhz
 Duron 950Mhz
 
1024x768x16
 74,1
 77,5
 
1024x768x32
 73
 75,5
 
1280x1024x16
 55,8
  
1280x1024x32
 53,6
  
Filtrowanie Bilinearne

Rozdzielczość
 Duron 800Mhz
 Duron 950Mhz
 
1024x768x16
 79,1
  
1024x768x32
 78,5
 
1280x1024x16
 64,1
  
1280x1024x32
 61,3
  
4. Lista przetestowanych gier wraz z krótkim opisem

Kartę sprawdziłem w kilku dostępnych mi grach oraz w kilku demach scenowych.

W kilku stwierdziłem drobne problemy w grafiką.

Oto gry jaki sprawdziłem:

Revolt (na Kyro gra nie zapamiętuje rozdzielczości oraz podczas grania można
zaobserwowac drobne błędy w grafice)
Stunds (wszystko ok.)
RollCage 2 (drobne błędy w grafice na niektórych poziomach)
Rally Masters (wszystko ok.)
Need For Speed 5 (wszystko ok.)
Insane (spore błędy w grafice , część błedów można usunąć włączając w
sterownikach karty graficznej W-Buffer , niemożliwa gra w 1024x768x32bit z
powodu kiepskiej wydajności)
Giants (wszystko ok.)
Evolva (wszystko ok.)
Unreal Tournament (niestety nie miałem możliwości sprawdzenia jak gra zachowuje
się na alternatywnym sterowniku OpenGL , jednak pod DX wydajność jest
wyśmienita)
MDK2 (wszystko ok.)
Expendable (wszystko ok.)
Quake 3 (wszystko ok.)
 
5. Zakończenie

Karta ta na dzień 08.06.2001 kosztuje poniżej 600zł co jest ceną bardzo
atrakcyjną jak na markową kartę 64MB.
Wydajność Kyro2 w większości testowanych grach jest zbliżona do Geforce2GTS a w
niektórych nawet wyższa.
Karta bardzo przypadła mi do gustu ponieważ nie występują na niej aż tak duże
chwilowe spadki wydajności jak na kartach Nvidii a i same odczucie &#8222;płynności&#8221;
podczas grania jest wyższe niż na posiadanej przeze mnie karcie Geforce1DDR.

Wady:

- niedopracowane sterowniki
- dośc spory spadek wydajności przy filtrowaniu trilinearnym
- bardzo duży spadek przy filtrowaniu anizotropowym
- brak sprzętowego T&L

Zalety:

- bardzo dobra jakość obrazu
- bardzo dobra wydajność
- 64MB pamięci

 
Pozdrawiam
Zbigniew Mączyński
/// Kaszpir ///

-- 
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 22:14:25 MET DST