Problemy z IrDA - Pilne!

Autor: Tomasz Glowacki (glowacka_at_bobas.czd.waw.pl)
Data: Sun 10 Jun 2001 - 14:48:36 MET DST


Cze!

    Mam pewien problem z uruchomieniem IrDA na moim laptopie (IBM
Thinkpad 760EL - staroć, chipset MX).

Komputer posiada dwa porty irda, jeden z przodu drugi z tyłu.
Postanowiłem sprawdzić jak wogóle działa podczerwień, wykorzystałem do
tego telefon Ericsson R320s. Uruchomiłem w nim podczerwień. Win98
już na starcie dawał mi możliwość korzystania z Ir więc położyłem
tylko telefon z tyłu kompa (odpowiednio ulokowany) i czekałem aż
wykryje mi go Irmon. Oczywiście nie wykrył. Sprawdziłem w menadżerze
urządzeń, okazało się że urządzenie pt. "Szeregowy port podczerwieni
PnP (*PNP0510)" nie działa. Jest wyłączone.

Włączyłem je, komputer się zresetował. Urządzenie niby zadziałało.
Jednak telefonu dalej nie widzi.

Ok. Potem zajrzałem do Thinkpad Configuratora, do zakładki IrDA.
Okazało się że port jest wyłączony. Włączyłem co trzeba. Restart.
Po restarcie, znowu wchodzę do TC/Irda: Enabled przeskoczyło znów na
Disabled.

Potem zacząłem kombinować: usunąłem wszystkie urządzenia
podczerwieni, włączyłem w ThinkpadConfiguratorze na Enabled i restart.
Win znowu wykrył ten nieszczęsny "Szeregowy port podczerwieni (...)"
który tym razem działał, wykryły się COM'y, LPT'y. Zresztą, każda
zmiana czegokolwiek związanego z IrDA powoduje wykrycie COM i LPT,
które dopisują się do listy (tak że po kilku operacjach można mieć ich
z 5 każdego rodzaju). Telefon oczywiście nie jest widziany. Później,
dodałem na siłę "Ogólny port podczerwieni". Owszem, zainstalował
się bez konfliktów, ale kompletnie nic to nie zmieniło. Usunięcie
"Szeregowego portu (..)" i zostawienie "Ogólnego (...)"
spowodowało..... wykrycie ponowne Szeregowego portu (...). Tak w
kółko.

Czasami jest tak, że ten Szeregowy Port zwraca (Code 14) kiedy nie
działa.Znaczy to, "uruchom komputer ponownie aby urządzenie
zadziałało". Po restarcie, urządzenie działa, nie powoduje konfliktów
a telefon dalej nie jest wykrywany.

Próbowałem jakoś na siłę zainstalować oprogramowanie do Ericssona.
Jest tam podobno jakiś lepszy driver podczerwieni (QuickBeam).
Niestety, aby został zainstalowany, proces musi dojść do końca, a
ostatnią fazą jest sprawdzenie komunikacji pomiędzy telefonem a
kompem..... to się nie udaje i instalacja wywala help'a (przeczytałem
całego) oraz kończy działanie.

Z helpa dowiedziałem się, że mój laptop jest na liście obsługiwanych.
Raz, jeden jedyny raz, udało mi się uzyskać coś takiego:
oprogramowanie podczas testu połączenia wykryło : "Thinkpad series PC
on Unknown Ports" w tym momencie pojawiła się "wybieraczka" i miałem
wskazać odpowiedni port..... lista była pusta. Stało się to za
pierwszym razem kiedy tylko włożyłem płytę od telefonu do czytnika
(zanim zacząłem mieszać w konfiguracji). Potem próbowałem dodać
porty, co zapoczątkowało cały mętlik.... Po przeinstalowaniu win (bo
miałem wcześniej dziwne połączenie win95 angielskich i win98 polskich
- komp był używany), zaraz po pierwszym restarcie, od razu "Szeregowy
Port (...)" był wyłączony.

Od poprzedniego właściciela kompa dowiedziałem się, że wcześniejsze
próby połączenia dwóch laptopów po IrDA spełzały na niczym: objawy
były podobne, nawet ten z "chwilowym" wykryciem łączności między
kompami i nie odzyskanie jej już wcale (wtedy na kompie był czysty
win95 osr2).

Czy możliwe jest że w tym wszystkim winny jest uszkodzony sprzęt? I
jeśli tak to gdzie się z tym zwrócić? (laptop już dawno po gwarancji, w
zasadzie to straszny rzęch)

Pozdrawiam, z góry dziękuję za pomoc. Tomek

p.s: Sprawdziłem, telefon działa. Laptop koleżanki pod WinMe od razu
sobie go wykrył i wszystko śmigało aż miło.
p.s2: doszedłem z
ustawieniami do takiego stanu, że: - jako karta sieciowa: [ogólny
port podczerwieni] - wykryte com i lpt - wykryte "urządzenia
działające na podczerwień" - Thinkpad Configurator "współpracuje" z
ustawieniami irda w systemie, tj. włączenie Irda powoduje włączenie
urządzenia [ogólny port podczerwieni], wyłączenie oczywiście powoduje
wyłączenie tegoż. Mimo wszelkich pozorów działania IrDA, telefon nie
jest wykrywany.

ps.3: oczywiście, Plug and Play wszędzie jest włączony gdzie trzeba.

--
  TomeQ^Addict (Tomasz Głowacki) UIN:  14648504
      tomeq_at_amigascne.org
    glowacka_at_bobas.czd.waw.pl


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 22:14:17 MET DST