Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Mon 16 Aug 1999 - 09:25:47 MET DST
Cześć,
> Otóż mam mozliwośc sprzedania Voodoo 3 2000 podkręconego na 176 Mhz.
> Zastanawiam się czy warto. Po dołożeniu (około 100 zł) mógłbym kupić Rivę
TNT2 MSi 16MB.
> Jest to chyba najtańsza karta na RivieTNT2.
Aktualnie chyba tak. Dopiero pojawiają się tanie TnT2. Myślę, że w ciemno to
nie powinno się kupować. Musisz porównać osobiście z dowolną TnT2 aby
wiedzieć za co płacisz. MSI-8802 daje się podkręcać do ok. 155-160/170-175
(rdzień/pamięć). Ma jedną niemiłą wadę : nie idzie na szynie AGP 83MHz
(chyba, że masz możliwość AGP 2/3. Innych grzechów nie znalazłem (no może
dla kogoś brak TV-out jest problemem).
> Z jednej strony uzyskał bym niby troszkę lepszą jakośc obrazu i ten 32
> bitowy kolor. Z drugiej strony zmiejszą się moje osiągi w grach :((
Pewnie zależy w jakich i czy to odczujesz. NFS HS w 1024 i 32bitach wygląda
i działa milasio. Na dobrą sprawę bezstresowa grywalność w 1024x768 w
32bitach lub 1280x1024 w 16-stu. Najbardziej się męczy w Unreal i Quake III.
Ty raczej pozostałbym na 960x720x32 (bo te gry lepiej wyglądają w 32bitach).
Dla porównania w 32bitach, maksymalna jakość na sterowniku i w grze q3demo1
w 1024x32 robi na niej 30 fps.
> Już sam nie wiem czy warto :(
Trudno powiedzieć. Ludziom nie łatwo dogodzić. Zależy w co grasz.
> Jak na razie jestem z Voodoo 3 bardzo zadowolony.
I powinieneś :-)
> Przy obecnych sterownikach wszystko bardzo ładnie chodzi i tak samo
wygląda.
> Nawet w Quake III z najnowszym MiniGL Metabyte wydajnośc podskoczyła o
ponad
> 42% .
Ładnie.
> Z tego co przeczytałem takie gry jak KingPin , daikatana i inne oparte na
> enginie Quake będą chodziły szybcie na V3 niż na Rivie TNT2.
Wyczujesz?
> Także jak na razie nie ma gier gdzie są wykorzystane tekstury powyżej
> 256x256
Są. Np wspomniany Quake III ma trochę 512x512 i kilka innych demków ale masz
rację. Te gry nie są jeszcze w sprzedaży.
> i gdzie nie wystarcza 16MB Ram.
To zależy również od monitora. Jak chcesz 1280x1024x32 i jeszcze z
TripleBuffer to 16MB już wymięka :-) Ale IMHO w takim trybie sama karta już
się zaczyna dusić (co innego w 16 bitach).
> Nikt zapewne z producentów nie wypuści gier które będą wymagały karty np.
32
> MB gdyż takie gry byłyby "słabo sprzedawalne".
No pewnie ale z drugiej strony jeśli będziesz miał 32MB to gra da Ci IMHO
możliwość ich wykorzystania (dodatkowe efekty, wyższe tryby itd).
> PS. A w jakiej obecnie cenie można kupić RIVĘ TNT2 Msi 16MB.
Ok. 500 zł brutto.
> PS2. Jeśli masz takie karty w dobrej cenie to proszę o info na emaila.
Nie mam.
> PS3. A może są jakieś inne karty oparte na RIVIE TNT2 (pełnej) które są
> tanie i się dobrze "kręcą"
Cosik zapowiadają ale jeszcze nie widziałem.
> /// Kaszpir ///
Pozdrawiam.
Kris.
-- "A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do it, but nobody can agree on how to compare performance." mailto:kris_at_hardware.com.pl -- ISDN w cenie 56kbps (V.90) - 40 PLN / miesiac - http://rubikon.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:52:47 MET DST