Autor: A. Bigor (zbyfek_at_pertus.com.pl)
Data: Mon 28 Jun 1999 - 00:29:25 MET DST
Grzegorz Mazur napisał(a) w wiadomo?ci: <7l5or8$o0i$1_at_freyja.bart.nl>...
>
>Czy optymalna prędko?ć to wg. Ciebie 50fps? Chciałem zaznaczyć (sorry za
>wykład), że różnica między 50fps a 100000000000fps jest żadna, bo oko
>ludzkie i tak widzi około 25-30fps. Dlatego uważam prędko?ć ponad 30fps za
w
>pełni optymaln?.
Wbrew pozorom różnica pomiędzy 25 a 50 jest zauważalna. 25 fps wystarczy,
by uzyskać wrażenie płynnosci, ale IDEALNA płynnosć ma dopiero obraz
wyswietlany z prędkoscia powyżej 50 fps (albo i wieksza!),
przy czym zalezy to od wieku. Żeby to sprawdzic, zaproponuje Wam
maly test: uruchomcie jakakolwiek wypisujaca w czasie rzeczywistym
ilosć fps grę przez software (może być to nawet Duke). Ustawcie obraz
tak, by liczba oscylowala w poblizu 30 i pochodzcie troche.
Nastepnie zmniejszcie maksymalnie okno i rowniez pospacerujcie
tu i owdzie. Roznica powinna byc zauwazalna.
A. Bigor
(http://web.pertus.com.pl/~zbyfek -- szwarc, mydło i powidło o podkręcaniu)
Ps. Uruchomienie gry przez soft jest bardzo istotne, gdyz zmiana wielkosci
okna w przypadku akceleratorow zazwyczaj nie daje zmiany predkosci.
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:40:58 MET DST