Re: Viper 330 - czy warto?

Autor: Bartek Nagorny (bnagorny_at_kk.kalisz.pl)
Data: Sat 26 Jun 1999 - 23:58:48 MET DST


Dnia Sat, 26 Jun 1999 20:49:07 +0200, "Mirek" <kwasco_at_kki.net.pl>
napisał/a:

>> wieloma nowymi tytulami i trzeba schodzic z 1024x768 do mniejszych,
>> oblesnych rozdzielczosci :)
>Taaak, rozdzielczosc 800x600 jest baaardzo oblesna na monitorze 15'... :]

Co innego desktop co innego gry - tu na 15" 1024x768 jest jak
najbardziej na miejscu. Oczywiscie z dobrym odswiezaniem.
BTW Jest jeszcze 960x720 na Rivach.
BTW2 Nawet 800x600 jest nie do zdobycia _plynnie_ na rivie128 i
jakimkolwiek procesorze w niektorych _najnowszych_ grach.

W 2D Viper330 jest swietny.

>> Naprawde drajwery nVidii sa najlepsze.
>Dosyc dlugo testowalem rozne drivery i vpr0128 w tym przypadku jest
>zeczywiscie najlepszy (kolory na najnowszych sterownikach nVidii sa
>straszne - np.NFS3...)

Mialem Vipera330PCI ponad pol roku. Diamondowe0128 tez mialem ale
uzywalem nVidii.
BTW Nie ma nowszych u Diamonda ? Przeciez te 0128 maja z pol roku ?

>> ditheringowi, ale nie wszystkim to przeszkadza :)
>Przeciez pytanie dotyczylo dosc starej (chyba rocznej) taniej karty! Zgadzam
>sie, ze w porownaniu z najnowszymi kartami mozna miec pewien niedosyt wrazen
>gdy dochodzi do ditheringu, jednak ceny kart dajacych w grach kolory 24 i 36
>bitowe sa wielokrotnoscia wspomnianych 120zl.

Ale to nie chodzi o 32bit. Grafika w Rivie128 jest po prostu nieladna
w wiekszosci akcelerowanych gier. Taka jest dzis i taka byla rok temu
- brzydsza od kazdej dostepnej karty na rynku i dzis i wowczas, czy to
openGL czy direct3D.
V1 juz ma ladniejsza, choc te zielonkawobure kolory np. q Quake'u moga
sie nie podobac, ale za to NIE ma takich brakow jak dithering przy
ri128.
BTW Sprobuj na rivie128 odpalic Unreala, uzyskac sensowna jakosc
obrazu i fps...

>Moim zdaniem tego typu uwagi w tym przypadku sa niezbyt trafione...

A moim jak najbardziej sa. Trzeba znac plusy i minusy karty/czipsetu.

--
Bartek
bnagorny_at_kk.kalisz.pl


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:40:36 MET DST