Re: Odp: Mega Test Voodoo 3 2000 AGP

Autor: King Crimson (gabriel_at_lodz.pdi.net)
Data: Wed 02 Jun 1999 - 17:28:36 MET DST


In article <7j372h$fno$1_at_Waldemar.mat.uni.torun.pl>,
ggora_at_friko5.onet.pl says...

> Iiii, chiba nii. Nie można mówić o jakości przy 16-bitowej palecie, kiedy to
> już chyba wszystkie nowe karty malują 32-bitowymi kredkami...

Maluja, i zeczywiscie wyglada ladniej, choc jesli w V3
wlaczy sie filtr 22-bitowy, to roznica maleja, ale jest
caly czas dostrzegalna - z tym sie zgodze. Jednak przy
wyzszych rozdzielczosciach - 1024x768, lub 1280x960 (a od
czasu zakupu V3 sa to moje ulubione rozdzielczosci do
gier) straty na szybkosci sa IMHO jeszcze zbyt duze. I
nie chodzi tu wcale o "average fps" - jasne, ze nie
zauwazysz w normalnej grze roznicy miedzy 60 a 100fps -
to tylko cos, aby sie popisywac benchmarkami. Chodzi
tylko i wylacznie o "worst case scenario", gdy jestes
przykladowo w deathmatchu w Q3 czy Unreal, albo masz
nagle 20 potworow przeciwko tobie, ktore wszystkie do
ciebie strzelaja jednoczesnie, i wtedy chodzi o wynik z
dzialki "minimum fps". I tu roznica miedzy 18 a 30fps
jest - musisz przyznac - kolosalna. I kolosalnie istotna.

> Zdziwił mnie ogromnie 3dfx, że wypuścił nowe VooDoo nie poprawiając tego, co
> wielu krytykowało - właśnie palety kolorów.

Mnie rowniez zdziwilo, ze nie pozostawil uzytkownikowi
chociazby wyboru - czy woli szybkie 16bity, czy
wolniejsze 32bity przy lepszej jakosci. Z drugiej strony
wymagaloby to zastosowania 32MB RAMu, i wtedy ceny V3
bylyby tak samo nieatrakcyjne jak TNT2 Ultra. Tak wiec
tak bardzo mi to nie przeszkadza. Biorac pod uwage, iz za
swoja V3 2000 dalem 230 marek, i ze da ona sie
przetaktowac do pulapu V3 3500, jestem cholernie
zadowolony.

I jeszcze jedna rzecz: lubie sobie czasami pograc w Tomb
Raider 1 w wersji na 3dfx. Tak z nostalgii. Czy w Formula
One. Za Chiny nie uruchomisz na TNT, tak jak zadnej
gierki, ktora jest napisana badz glownie, badz wylacznie
pod Glide. Wiem, ze juz niedlugo nie bedzie juz o czym
mowic i Glide byc moze przejdzie do lamusa, ale mi chodzi
o stare gierki, dla ktorych nikomu sie patchy pisac nie
chce (jednym w chlubnych wyjatkow jest byc moze GLDoom2,
ale to tylko dlatego, poniewaz kod zrodlowy zostal
opublikowany przez idSoft). Z tego samego powodu w zyciu
nie zamienilbym mojego SB AWE32 na jakies badziewie PCI,
co to pod DOSem daje dupy na calej linii (*nawet* jesli
ma SBLink/PC-PCI Link) - za bardzo kocham Civ1, Raptora,
KGB, Dune, Prince of Persia 2... zarowno w trybie MPU401,
jak i SB! Ale to juz troche OT.

-- 
Marek.
Email: MARKOS at GMX dot DE (do *NOT* hit REPLY)


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:35:31 MET DST