Odp: Odp: Odp: Mega Test Voodoo 3 2000 AGP

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Wed 02 Jun 1999 - 17:04:19 MET DST


Cześć,

> ja sie nie dziwie ale taka sytuacja powoduje ze zeby zagrac
> w cos innowacyjnego trzeba czekac kilka lat.

Już nie ... widać wyraźne przyspieszenie. Gorzej, że IMHO producenci gier
przestaną nadążać ...

> 3dfx zrobil duzo, dzieki niemu standard gry sie zmienil diametralnie.

Bardzo dużo. Wprowadził pierwszy sensowny akcelerator 3D. Miejsce w historii
na pewno już ma zapewnione. Ale jak chce utrzymać się na rynku musi działać.
I to szybko.

> tak jakby sie przesiasc z karty ega na vga. to co sie dzieje teraz
> to zwykle tluczenie szmalu, zarowno w w wersji 3dgx jak i nvidia.

Nie. Tak nie można generalizować. To tak jakbym mówił : samochód już
wymyślono, reszta jest tylko kasą. Co tak na prawdę chcemy? Gier
wyglądających jak rzeczywistość, która nas otacza. Świat nie widzimy w 2D. A
do zrobienia jest jeszcze bardzo dużo. Dopuki odróżnisz grę od filmu doputy
nie będziesz usatysfakcjonowany, I to jest dopiero kres. A to wszystko ma
być generowane w czasie rzeczywistym.

> na cale szczescie q3 dziala z rozsadna predkoscia na zwyklej tnt. :)

Kres stanowi monitor. Nie mam złudzeń. Im większa rozdzielczość, ilość
kolorów i rozmiary tekstur tym lepiej. Ale są granice. Mój monitor nie
wyświetli 1600x1200 więc grywalność w tej rozdzielczości nie jest dla mnie
ważna. Nie zobaczę więcej niż 24bity koloru. Za to mam proste wymagania
(zupełnie subiektywne). Chcę grywalności w 1024x768 w 32bitach niezależnie
od instniejącej gry. Tego TnT1 mi nie daje. Grywalny max ambitniejszych gier
to 1024 w 16bitach lub 800 w 32. Jakość obrazu niezła. Ale takie cienie
sprzętowe. Ładny dodatek ale czy próbowałeś włączyć na TnT1. Od razu musisz
zmniejszyć rozdzielczość.

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."
mailto:kris_at_hardware.com.pl


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:35:31 MET DST