Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Thu 08 Apr 1999 - 20:30:58 MET DST
Adam Gnabasik napisał
>Panowie (i Panie jezeli są ;-))
>czy zauwazalna jest roznica pomiedzy rivatntagp 16MB i 8 MB?
Przy wyższych rozdzielczościa różnica się powiększa.
>moze to glupie pytanie ale jezeli tekstury sa trzymane w ramie via agp 2x
to
>IMHO roznica nie moze byc duza?
Transfer tekstur z i do ramu jest jest wolniejszy niż do pamięci na karcie.
>sam mam oczywiscie 16MB ale moze to
>ekonomiczny nonsens (tzn lepiej kupic wersje 8MB +32MB ramu?)
>abstrahujac od sytuacji gdy riva mem=125 a FSB 83
>ale przy FSB 112 i mem 115?
Tu nie chodzi tyle o wielkość ramu co o jego szybkość.
A nawet jak by to był ram PC100 6ns z magistralą 112Mhz to i tak transfer
tekstur
do niego będzie wolniejszy niż do SGRAM'u na karcie pracującego z 100Mhz.
Jest to głównie spowodowane tym, że z ramu korzysta jeszcze engine gry
ładując
do niego np. muzykę czy algorytmy sztucznej inteligencji przez co nie zawsze
tekstury mogą się załadować do ramu z całą jego prędkością.
pozdr.
//==PhoeniX==\\
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:24:27 MET DST