Quantum support suxx (bylo HDD fail LED pulse 7-4 or something :))

Autor: ASSek (assek_at_friko5.onet.pl)
Data: Wed 24 Mar 1999 - 13:14:48 MET


Cze

kiedyś tj. Mon, 1 Mar 1999 13:34:00 +0100

pisałem

>gdy twardy (Quantum Sirocco 1.7G) tak nie moze sie
>podniesc (robi tylko ciche pykniecia zamiast terkotania) i w koncu przestaje
>krecic talerzami to mryga mu wbudowana dioda 7,4,przerwa, itd.
>co to znaczy

Widzę że ni ma na grupie speców z tej dziedziny ;)

Nic to, wdałem się w dyskusję z supportem Quantuma, gościu dziękując
za zakup ich dysku napisał "The LED indicates that the drive cannot
recalibrate itself" i zaproponował mi użycie programu QDPS (z ich
strony) do przetestowania hdd, myślę no może wreszcie czegoś się
dowiem, ale już gdy go ściągałem to doczytałem się że jest on
przeznaczony do dysków ze SMART, ale nic to spróbowałem. I co i qpa.
Więc ślę do gościa text że nieuważnie czyta listy, bo mój dysk nie
obsługuje SMART'a, i pytam go o więcej szczegółów w temacie "drive
cannot recalibrate itself". Więc on równie oburzony pomija moje
pytanie o szczegóły, a że mój hdd nie obsługuje SMART'a to on dobrze
wie, i mam użyć QDPS i odpowiedzieć na którym teście się wywala.

Coż za niekompetentne osoby tam pracują !

Więc ślę mu odpowiedź że QDPS wywala się na pierwszym teście, który
nosi nazwę (o dziwo) SMART CHECK, i ponawiam pytanie o szczegóły. W
kolejnej odpowiedzi (oczywiście pomija szczegóły !) stwierdza że w
takim wypadku to on nic nie może poradzić i wysyła mnie do "warranty
department", gdzie grzecznie zostałem poinformowany że nic nie mogę
zrobić i powinienem im wysłać mój dysk (do Irlandii ! - dobrze że nie
mają bazy na księżycu) a oni zobaczą czy da się go naprawić (no
comments).

Ostatnio sporo ludzi na grupie polecało nowe dyski Quantuma, nie
przeczę że są one dobre ale przy wyborze hdd należy się też kierować
jakością serwisu (zwłaszcza po zakończeniu gwarancji), a IMHO support
Quantuma jest do bani, a panowie z tegoż supportu muszą chyba poprosić
dyrektora (czy jak go tam zwą) o biomedyczne im planty SMART, bo bez
tego jak widać nie działają sprawnie.

assek_at_friko5.onet.pl
PS
twardysk ma 3 lata i się posypał :(
a support Q. to oddział na Europę
Disk_Support Europe <Disksupport.Dun_at_quantum.com>
assek_at_friko5.onet.pl



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:21:29 MET DST