Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Mon 22 Mar 1999 - 12:25:28 MET
Cześć,
Dzięki za kawał dobrej roboty. Doskonale wiem jak pracochłonne jest
zrobienie takiego zestawienia. Rozumiem, że celem był odbiorca
"podstawowy" (brak umiejętności optymalizacji sterowników i
nadtaktowania kart). Podoba mi się szczególnie porównanie choć może
miałbym jakieś uwagi. Najbardziej uderzające jest IMHO strzelanie
jedynie w OpenGL (i gry optymalizowane na 3Dfx). Quake II, Sin,
Half-Life czy Unreal to znakomite gry ale trzy pierwsze oparte są na tym
samym silniku a o Unreal trudno powiedzieć, że jest przykładem jakieś
grupy gier (na razie). Można go oczywiście potraktować jako test D3D
(3Dfx też potraktować driwerem D3D) ale przy małej ilości gier testowych
trochę jest mylący. Osobiście zawsze go wykorzystuję ale raczej świadczy
on IMHO o jakości konkretnego drivera gry czy jej optymalizacji niż
samej testowanej karcie. Tym nie mniej wnioski są IMHO dobre i dobrze,
że go daliście. Ta gra zasługuje na to. Mały wyjątek. Skoro 3Dfx
testujecie na Glide to Savage powinien "iść" na Metal. IMHO tylko wtedy
można porównywać. Szkoda, że zabrakło gier D3D. Half-Life ma delikatnie
mówiąc średnią adekwatność w timedemo. Szczególnie doskwiera brak testów
na silniku Monolith. Pubst używa swojego (można ściągnąć) demka do
Shogo. Niestety jeszcze nie miałem okazji wypróbować. Można było użyć
starego lecz wciąż żywego (jako test) Incoming.
Pozdrawiam.
Kris.
-- "A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do it, but nobody can agree on how to compare performance." mailto:kris_at_hardware.com.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:20:47 MET DST