Autor: Daniel Bauke (bonkey_at_matylda.silesia.linux.org.pl)
Data: Sun 21 Mar 1999 - 23:06:28 MET
20 marzec 1999 (sobota) 22:41,
Waldemar Grabowski <waldekg_at_polbox.com> natłukł(a)
(To pl-comp-pecet_at_newsgate.gliwice.pl):
> Od lutego mam modem ZOLTRIX'a model HCF 56kflex Speakerphone. Po
> zainstalowaniu i skonfigurowaniu go w Windows 95, miałem kłopoty z
> uzyskaniem połączenia. Za każdym razem Windows zgłaszał mi komunikat
> następującej treści "Odłączono od komputera, którego numer wybrano". Przez
> dwa tygodnie próbowałem uzyskać połączenie z internetem, eksperymentując z
> różnymi konfiguracjami Windows'a i modemu.
> Miałem zainstalowany program "Taryfikator", który nie wykazywał na
> połączenie i nie naliczał żadnych kosztów połączenia, więc bezstresowo
> eksperymentowałem dalej, raz czy dwa pojawiło się nawet okno terminala TPSA,
> ale dalej połączenie się rwało.
> W opcjach Dial-Up Networking ustawiłem automatyczne ponawianie wybierania
> numeru co kilka sekund i czekałem na udaną próbę połączenia.
> Dopiero po tym czasie dowiedziałem się iż mój modem jest za szybki
> (mieszkam w woj. ciechanowskim) i powinienem go przestawić na wolniejszą
> modulację v34. W opcjach modemu wpisałem komendę AT+MS=v34 i problem znikną
> od tej pory łączyłem się już bez problemu. Do końca miesiąca "Taryfikator"
> naliczył mi koszt połączeń za około 80 zł.
> JAKIEŻ BYŁO MOJE ZDZIWIENIE GDY PRZYSZEDŁ RACHUNEK ZA TELEFON. OKAZAŁO
> SIĘ, ŻE MUSZĘ ZAPŁACIĆ NIE 80 ALE 200 zł ZA KORZYSTANIE Z SIECI
> TELEINFORMATYCZNEJ. Rachunek wskazywał 525 połączeń tel. i 891 jednostek
> taryfikacyjnych, pomijam jednostki połączeń miejscowych, międzymiastowych i
> w sieci komórkowej. Czyli okazuje się, że wszystkie nawet nieudane próby
> połączenia były taryfikowane i teraz muszę za nie zapłacić.
>
> Proszę mi odpowiedzieć czy to jest zgodne z prawem i czy mam jakieś
> podstawy aby zareklamować ten rachunek, jeśli tak to co powinienem w tej
> sytuacji zrobić.
Połączenia były jak najzupłniej udane. Nawet jeżeli nie pojawiało się py-
tanie o Username i Password, a modemy tylko do siebie ,,pogwizdały''. Wed-
ług centrali połączenie zostało nawiązane, a właśnie za to się płaci, nie
zaś za czas korzystania z Internetu. Ów Taryfikator najprawdopodobniej lo-
guje nie czas połączenia, lecz czas działania protokołu ppp. Reklamacja
niestety w tym przypadku nie ma żadnego sensu, gdyż nie ma czego reklamo-
wać. Może jedynie można by oskarżyć TPSA o to, że nie gwarantuje połączeń
,,na wysokich obrotach'', lecz tylko wtedy, gdy TPSA gdzieś to zapewniała,
ale zdaje się, że ten limit to 28800 lub może nawet 9600.
-- Daniel `bonkey' Bauke http://ogurek.pi.pl/~bonkey/ -- Archiwum listy dyskusyjnej pl-comp-pecet http://www.newsgate.gliwice.pl/archive/pl-comp-pecet/
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:20:38 MET DST