Autor: Kris (kris007_at_free.polbox.pl)
Data: Fri 15 Jan 1999 - 10:10:18 MET
Cześć,
Mariusz Jaworski wrote:
> Ja na Savage3D mam w 1024x768 w 32 bitach 17.2 fps; VSync ON, _zadnego_tweak'owania
> Q2 ("pure" instalacja).
No właśnie. Od razu widać, że te teksturki się znakomicie kompresują. Na 32bit (w
zasadzie od 640x480) na TnT bufory ramki zajmują tyle miejsca (mimo 16MB), że
niezbędne jest użycie RAM i prędkość wali na mordę. Quake'owate zawsze testuje z max
perf. wg. Wojo. Przynajmniej mam porównanie.
> Fakt. Ale - ja zawsze (na V2 tez) mam VSync ON...
Ja VSync ustawiam w zależności od akceptowalności obrazu w grze, jednakowy dla
wszystkich testów na danej karcie. Dla TnT zawsze Off dla D3D i zawsze ON dla OpenGL.
Dla 3Dfx zawsze Off.
> Za przeproszeniem - cos zdupczyli z nowym driver'em MeTaL na Unreal'a. Doskonale
> (IMHO szybciej od tego ostatniego) pracuje ten poprzedni - oparty na 209 beta
> patch'u ogolnym.
No proszę. Jak na razie akceptowalny obraz jest w Unreal'u tylko na D3D. Oczywiście
świadczy to jedynie o kompatybilności. Co do prędkości to wiadomo, że wina leży po
stronie gry. Mam nadzieję, że nowy driver OpenGL do Unreal'a zmieni ten wizerunek.
Niestety OpenGL ICD w Savage3D w zasadzie działa mi dobrze jedynie z ... Quake'ami :-(
> Mam - i z radoscia sie podziele (MeTaL'em i 209 oczywiscie) - tylko - jak znajde...
> :-\
Chętnie skorzystam.
> Powiedz jeszcze jakiej firmy ten Savage3D i z jakim MCLK chodzi (domyslnie)...
Jest to CardExpert (Gainward) w wersji SDRAM i TV. Ma strasznie badziewne pamięci
10ns. Ale i tak chodzi stabilnie na 110MHz (default ma 100MHz) i na takiej
(podkręconej) karcie będę robił wszystkie testy. Taki mam schemat testowania.
Maksymalne stabilne podkręcenie i jak najlepszy obraz (czyli warunki jak w realnej
grze). Na razie kończę określanie parametrów sterownika do testu i podsumowuje jakość
obrazu i stabilność w kilkunastu grach.
Pozdrawiam.
Kris.
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:05:26 MET DST