Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Fri 20 Nov 1998 - 10:08:18 MET
Heja.
fachman wrote:
> PS. Okazuje sie ze roznica miedzy wersja savage na SGRAM a na SDRAM to nie
> tylko roznica zegara. W niektorych testach roznica wynosi 100%
What ??? Serio !!! Wow ! :-)))
(Nic wiecej nie wymysle - jesli chodzi o komentarz... ;-)
Nie moge sie doczekac !
> PS2. Jestem w czasie pisania nastepnego porownania savage kontra TNT ale
> ostatnio cdrom mi sie zepsul :(
Szkoda, ze nie mam dostepu do TNT (moze - na razie)...
Aha - wiec - spedzilem troche czasu nad OpenGL'em ICD.
Wiec - ostatecznie mowie - dziala !!!
Wolno - ale dziala !
Sprawdzilem Quake'a 2, Heretic'a 2 i Unreal'a.
Co do "nie - dzialania" u mnie OpenGL'a - po prostu zrobilem porzadek
z Plikami OpenGL32.dll; miniport do ViRGE'a nie bardzo pracuje na
Savage3D... ;-P
Co do "nie-dzialania" D3D i OGL patch'y na Unreal'a - po prostu
mam niekompatybilne wersje driver'ow niz patch'e "ogolne" do Unreal'a.
Na wersji bezposrednio zainstalowanej z CD'ka - i D3D na Savage3D'u
i OpenGL na S3D ruszyly !
Co do D3D - wolniej od MeTaL'a - ale tez dobrze (powiedzmy -
- do 20% wolniej od MeTaL'a) - dobrze, tzn. bez bledow w grafice.
Co do OpenGL'a - gdybym byl daltonista to moze i bym powiedzial,
ze wszystko jest ok... Straszna kaszana z kolorami i teksturami...
Z wydajnoscia - wolniejsza o kolejne 10% od D3D (orientacyjnie -
- sorki - ale o 23:00 w mojej glowie zaczynaja przewazac mysli o
lozku - testy fps.timedemo sprawdze w niedziele - we wszystkich
konfiguracjach i mozliwie szerokim zakresie czestotliwosci
taktowania).
A co do Heretic'a 2... Chodzi na ICD Savage3D. Jednak - stosunkowo
wolno. Czy ktos wie, jak nazywaja sie pliki "demo" w Heretic'u 2 ?
Warto byloby przeprowadzic testy na konkretnym pliku...
I jeszcze jedno. Niech nikt nie mowi, ze Heretic 2 jest "lepszy"
od Unreal'a. To widac (zalosnie) ze gra zostala zrobiona na Quake2
engine... Okay - usuneli "budyniowate" wybuchy, dolozyli sporo
efektow. Tylko - jak zobaczylem plomienie swiec... :(
No i - w Unreal'u fascynuje mnie jedno; jak postacie oddychaja,
nie widac "rozchodzenia sie" tekstur. Polygony zawsze sa ze soba
"sklejone" (kwestia dopracowania - IMHO). W Heretic'u 2 - gdy dana
postac rusza reka - widac, ze odstaje. Sorki za NTG al scierpcie
te 9 linijek, prosze...
Podsumowujac - OpenGL ICD na Savage3D ma jedna wade... Stanowczo -
- 64MB jest za mala iloscia pamieci operacyjnej aby ten OpenGL
nie swap'owal. Czy ktos wie, czy wystarcza mu 128MB ??? ;-)
Hej !
Dzieki za informacje o nowych driver'ach do Savage3D. Sprobuje;
do tej pory uzywalem Hercules'owych...
M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:51:11 MET DST