Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Fri 13 Nov 1998 - 16:28:34 MET
Hi.
> > Wole karty na AGP z DIME (to jesli chodzi o duze tekstury).
> Hmmmm. A ile jest takich gier korzystajacych z duzych tekstur? Unreal mimo
> najwiekszych jak narazie tekstur i tak najlepiej chodzi na V2
Nie.
Co do duzych tekstur - podobno Trespasser ?
Tylko nie pisz o jakosci samej gry - mi sie tez nie podoba (mam
demo i po 10 minutach juz do niego nie zajrze).
> > Przewaga Banshee w wydajnosci wynika z zastosowania innej,
> > szybszej pamieci oraz z AGP (66MHz zamiast 33MHz).
> Niespecjalnie. Roznica miedzy Banshee AGP a PCI jest tak minimalna ze mozna
> ja pominac. Co do pamieci - SDRAM'y w Banshee sa niewiele szybsze od EDO w
> V2. Roznica sprowadza sie w zasadzie tylko do szybkosci zegara
Uuuups. Fakt. Wyniki testow potwierdzaja to co piszesz: 90MHz/125MHz -
- tak mniej wiecej przdstawia sie wyzszosc Banshee nad Voodoo2.
> > Czytales
> > tutaj czyjs post z pytaniem, czy cokolwiek chodzi na Banshee ?
> Czytalem - wynika z niego tylko to ze ten ktos w zyciu Banshee nie widzial.
No - ale ktos wczesniej napisal, ze szuka patch'a NFS na Banshee !
On to juz chyba widzial Banshee ? A moze i nie...
> Sytuacja Banshee jest taka sama jak V2 w momencie wyjscia na rynek - czesc
> gier (bardzo niewielka) nie dziala. W wiekszosci wypadkow da sie to obejsc
> lub sciagnac nowsze sterowniki
Okay, z czasem (pewno nawet niedlugim) Banshee uzyska wysoki poziom
kompatybilnosci z Voodoo2; ja jednak wole przeznaczyc slot AGP na cos,
co z niego w pelni skorzysta !!!
> > No coz - trzeba sie sypnac i kupic SLI; tylko nie mow teraz, ze moge
> > zapomniec o 1280x1024... ;-)
> To popatrz sie na roznice w cenie i bedziesz mial odpowiedz :)
Powazne pytanie: rzad wielkosci ceny Banshee ?
> > A poza tym - popatrz: im wieksza rozdzielczosc, tym mniej pamieci
> > na tekstury; a jak juz pisalem Banshee ma AGP tylko jako zlacze;
> > nie korzysta z funkcjonalnosci AGP. Okay, Banshee ma 16MB RAM'u,
> > to juz wiecej od Voodoo2; z tym, ze to tez jest granica, wcale nie
> > odlegla !
> Na temat odleglosci czy nie IMHO nie ma sensu dyskutowac. Zaden z nas nie
> pracuje w duzej firmie developerskiej (chodzi oczywiscie o developer'ow
> gier :) wiec o tym co bedzie za pol roku czy rok mozemy tylko gdybac
Gdyb, gdyb, gdyb...
Zgadzam sie. Kierunek zostal jednak wyznaczony...
> > Nowe gierki beda przerzucac ogromne tekstury (juz to robia !).
> Ile ich jest i jakie masz gwarancje ze tak bedzie?
No... dwie ?
A czemu ma tak nie byc ? Bo tworcy beda mysleli o Banshee ?
Liczy sie efekt koncowy: ma byc szybko i efektownie. Dosyc mam juz
nieskonczonych posadzek w grach FPP... A szybkosc gwarantuje karta...
> > Za pol roku na karcie bez DIME nie da sie uzyskac 10fps;
> "Ciut" przesadzasz - a juz wybitnie przeceniasz role DIME. Pamiec lokalna
> karty zawsze bedzie _o_niebo_ szybsza od DIME wiec robienie gry opierajacej
> sie wylacznie na DIME jest bez sensu
Czy "o_niebo" oznacza 10 "ciut"'ow ? ;-)
Nie tylko gry sie robi w oparciu o DIME ale i karty ! i740 teksturuje
tylko
przez AGP... Pamietaj, ze z pamieci lokalnej trzeba jeszcze wyrzucac
obraz
na RAMDAC'a (no i jeszcze obsluga Z bufor'a ale to juz nie musi miec
duzego znaczenia).
> > i mysle,
> > ze na wiekszych teksturach zyska bardzo jakosc grafiki (ech,
> > bedziecie pamietac te pixele ?)...
> I straci na grywalnosci. Ja wole zagrac w 1024/768 32b z mniejszymi
> teksturami niz w 640/480 z wiekszymi.
Wszystko zalezy od wielkosci ekranu ! Jak masz 21"...
A nie uwazasz, ze najlepiej jest miec duze tekstury i 1024x768 w 32
bitach ?
Bo w przypadku kart AGP nie widze problemu. A Banshee - rzeczywiscie
trzeba
sobie darowac te 1024x768 i 32 bity; tekstury w koncu zajmuja miejsce...
> Im wieksze znaczenie bedzie mialo DIME tym mniejsze bedzie mial procesor i
> szybkosc ukladu graficznego - i tak wszystko bedzie sie rozbijalo o
> przepustowosc AGP
DIME i szybkosc procesora to dwie rozne sprawy ! Procesor daje
wspolrzedne
a DIME i procesor graficzny naklada tekstury ! Wlasnie odwrotnie: jesli
AGP przestanie byc "gardlem" trzeba bedzie przyspieszac reszte !
> > Voodoo odchodzi w cien. Warto zainwestowac w TNT czy ostatecznie w
> > Savage3D (a moze wlasnie w Savage3D :-).
> Chyba jednak w TNT :) Co do cienia - moze za rok zaczna sie pojawiac gry do
> ktorych V2 sie nie bedzie nadawal. Narazie takich nie ma wiec z tym cieniem
> to narazie przesada
No dobra rok a nie pol roku (dwa "ciuty" ;).
> :) Co do tego w czym beda pisali developerzy - AFAIR to ludzie od dwoch lat
> pisza ze glide jest martwe i ze d3d i OpenGL beda jedyne na rynku i jakosc
> nie wychodzi im to przewidywanie. Bylbym ostrozny z takimi przewidywaniami
> - narazie glide jest nadal najszybsza metoda na wypuszczenie gry na rynek
Nie. Podaj przyklad jakiejs nowej gierki, ktora chodzi tylko pod
GLide'ami !
> > Reasumujac: nie wiem, ile kosztuje Banshee; za mniej kasy
> > Savage3D daje S3TC,
> Z ktorego jak narazie nikt poza S3 nie korzysta wiec i przydatnosc jest
> watpliwa. Zwlaszcza ze pogorszenie jakosci obrazu jest w wielu wypadkach
> mocno widoczne (vide Incoming)
Incoming'owi wystarcza 8MB do tego aby grac w 1024x768x32 (sprawdzalem
!!!),
nie trzeba kompresowac tekstur; im wieksze tekstury, tym mniejsze
znieksztalcenia obrazu; rozwiazanie jest proste...
> > AGPx2, DIME,
> Problem w tym ze jak narazie Banshee bije Savage'a iloscia pamieci
> lokalnej.
No i co z tego ???
Po co mi 16MB skoro mam wydajne AGP i (musze to dodac, sory) kompresje
tekstur ?
> > ew. support DVD; D3D i MeTaL
> > driver do Unreal'a.
>
> Duzo gorszy niz glide - to jest bardzo kiepski argument
Wynika z tego tylko to ze w zyciu Unreal'a na Savage3D nie widziales.
Ja wole na Savage3D. Zamiast 50fps daje mi 35fps (800x600, 16b.
Voodoo2,
32b. Savage3D) - okay - wolniej. Ale ladniej !
> > TNT daje mniej
> Mniej o co? O MeTaL i S3TC? Watpliwy argument. Daje za to wieksza pamiec
> lokalna, single pass multitexturing i wieksza szybkosc
A nie pisales gdzies, ze Banshee nie traci na tym, ze nie ma dwoch
TexelFX w porownaniu do Voodoo2 ???
A niby bardzo wazna wada Savage3D jest to, ze tego nie ma ???
Brawo.
Co do S3TC - jesli zaczna pojawiac sie inne karty lub jesli S3 zaleje
swiat
swoim Savage3D - sytuacja moze sie zmienic...
Szybciej ? Wkrotce bede mogl sprawdzic Savage3D na SGRAM'ie 125MHz;
zobaczymy... Czy Savage3D odstaje od TNT...
> > - za to daje te kilka(nascie)
> (dziesiat)
A moze (set) ?
> > fps'ow wiecej (ale czy gierka w 30fps wyglada az tak zle w
> > porownaniu do 50fps - musicie ocenic sami).
> Typowe stwierdzenie. A moze powinienes spytac czy miedzy 1280/1024 a
> 800/600 jest duza roznica?
Wszystko zalezy od monitora (wielkosci). A 30fps'ow i 50fps'ow bedzie
wygladac tak samo...
Najlepszego, czesc (do domciu !!!).
M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:49:33 MET DST