Autor: Mariusz Grzeca (mg171783_at_bigfoot.com)
Data: Tue 18 Aug 1998 - 10:17:30 MET DST
On Mon, 17 Aug 1998, Joustin wrote:
> HEHEHEHE H!!
> Ale pierdzielisz glupoty !!!!
> Oko ludzkie zdrowego czlowieka (w wieku ok 23 lat - kwiecie wieku) potrafi
> dostrzec ok. 35 klatek na sekunde.... jako test sciagnj sobie screensaver
> VoodooLights i wlacz FrameRate.
> Na poczatku gdy bedzie sie tworzyl kosmos bedzie ok 40 klatek/s. Wtedy
> wszystko bedzie idealnie plynnie... w miare stopnia skomplikowania
> virtualnego kosmosu bedzie coraz mniejsza ilosc klatek... znajdz liczbe przy
> ktorej juz widzisz przeskoki grafiki...
Oj nie zgodze sie. Pamietam, jeszcze z czasow, gdy mialem 386 i
usilowalem pisac 'wypelniane wektory'. gdy przy synchronizacji z vref
chodzily 60fps (odswierzanie 60hz i kazda klatka animacji tworzona w
czasie <= czas wyswietlania jednej ramki) wszystko chodzilo idealnie
plynnie i nie dalo sie zauwazyc zadnej skokowosci. Wystarczylo
odrobine przesadzic z liczba rysowanych trojkatow, by nie miescic sie
miedzy kolejnymi sygnalami vref i wtedy mozna bylo zauwazyc
'siepanie'. A to bylo 30fps. Podobnie bylo u znajomych amigowcow -
animacje chodzace 50hz byly prawie idealnie plynne, te z 25
zdecydowanie nie. W telewizorni 25 fps daje pozory plynnosci,
poniewaz poruszajace sie obiekty sa nieco rozmyte (motion blur ;-) ),
bo czas otwarcia migawki kamery (czas probkowania w kamerach z ccd)
jest niezerowy (nawet calkiem spory).
btw. przy 40fps animacji komputerowej tez widac siepanie.
_ +-------------------------------+ _
/ )| MARIUSZ GRZECA |( \
/ / | Email: mgrzeca_at_bigfoot.com | \ \
_( (_ | _ _ | _) )_
(((\ \)+-/ )-----------------------( \_+(/ /)))
(\\\\ \_/ / \ \_/ ////)
\ / \ /
\_____/ \_____/
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:30:32 MET DST