Re: Rozdzielczoć ekranu VooDoo ?

Autor: Jarosław 'ALGI' Zagórski (algi_at_friko4.onet.pl)
Data: Sat 08 Aug 1998 - 21:56:10 MET DST


Dnia Sat, 08 Aug 1998 14:26:14 +0200, Domin 'Alien' Wnek
<domin_at_elektron.pl> napisał(a):

>Highlander wrote:
>>
>> W jakiej maksymalnej rozdzielczości można pracować z 3dfx ?
>> Wszędzie gdzie czytam jest napisane, że 640x480. Tymczasem
>> w orginalnej instrukcji pisze jak byk, że 800x600. Jak to właściwie
>> jest ?
>>
>> rhare_at_alpha.net.pl
>
>4MB wystarczają na odpalenie 640x480 z włączonym Z-buforem (z czego 2 MB
>na Z-bufor), lub na 800x600 z wyłączonym Z-buforem.
Wszystko ładnie tylko nie 2MB na Z-bufor...
2MB na frame buffor (tak jak zwykłe karty 2D) i 2MB na tekstury....
Ale rzeczywiście po wyłączeniu Z-bufora można uzyskać 800x600.... z tego by
wynikało że Z-buffor musi siedzieć gdzieś w tych 2MB z frame bufforem....
A Z-bufor jest 16-bitowy... tak???
No bo frame buffor wymaga (przy 640x480x24bpp) = 921600 bytes
Z-bufor 640x480x16 = 614400
RAZEM=1536000
A przy 800x600 było by odpowiednio 1440000 i 960000 a to jest >2MB
Dlatego trzeba wyłączyć Z-buffor
Ale na 1024x768 już nie wystarczy...2359296 a to już >niż 2MB....
Wszystko jest AFAIK..... więc mogę się mylić :)

>6 MB daje już 800x600 z Z-buforem

Pozdrówka

--
____________________________________________
Jarosław 'ALGI' Zagórski
algi_at_friko4.onet.pl 
Plane gallery: http://friko4.onet.pl/wa/algi
UIN#:11215615 #####  ZMIANA KONTA E-MAIL ###


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:29:06 MET DST