Re: MONSTER 3D vs. STB VELOCITY 128 czyli 3Dfx contra NVidia RIVA 128

Autor: Mariusz Mierzejewski (marset_at_friko3.onet.pl)
Data: Wed 17 Jun 1998 - 19:20:47 MET DST


Piotr Marek Jr. wrote pare ciekawych releksji na temat RIva i 3Dfx:
> secundo:
> o ile dobrze mi wiadomo :) to karty na rivie 128 maja TYLKO
> 4mb. ile miala ta karta twojego znajomego, ze potrafila
> wyswielic akcelerowanego Q2 w 1600x1200???
> [ktos w ogole uwierzyl w te brednie? ;) ]

W kwesti formalnej: Riva 128 ma 4MB SGRAM + to co wydzielimy (albo sobie
sama wydzieli) z RAM komputera. Dotyczy to zarówno wersji PCI i AGP.
Czyli, np. 4MB (własne)+16MB(z kompa)=20MB.
Natomiast Voodoo ma TYLKO 4 albo 6 MB; i więcej nie może.
Najprostszy test z Final Reality z dużymi teksturami, np. 6.5
megabajtowymi pokaże, że Riva 128 przełknie to o wiele szybciej niż V2 z
12MB. V2 się po prostu zatka.

A tak w ogóle to też jestem ciekawy jak on osiągnął na Rivie
rozdzielczość 1600x1200 z Z-Buforem? :-) Wątpię, żeby mu się to udało.
 
> > Naprawde, ze to co potrafi ta karta i co pokazuje pod NT - przechodzi
> > ludzkie pojecie....
>
> ludzkie pojecie to przechodzi po przeczytaniu twojego postu :)
> oczywiscie nalezy to czytac z duzym przymruzeniem oka. ;)

Riva 128 to niezła rzecz, to taka wyścigówka wśród kart 3D. Ale wydaje
mi się, że dla przeciętnego gracza, który nie ma czasu na bzdety (bo go
obdzierają ze skóry na Deathmatch'u), lepszy jest VooDoo. Po prostu,
mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia problemów, choć czasami się
zdarzają. A i słabszy Pecet lepiej sobie poradzi z VooDoo niż z cudem
nVidia.

Piotrze Marku Jr. nie dziw się koledze, który wypisuje peany na cześć
Rivy. Sam znam jednego klienta, który przesiadł się z VooDoo na Rive
(chyba Diamond Viper), nie miał z nią przy instalacji żadnych problemów,
wszystko się dobrze zainstalowało i mówi, że nigdy nie wymieni jej na
Voodoo. Znam też tych, którzy mówią odwrotnie :-)
Pozdr

-- 
		Mariusz Mierzejewski
		mailto:marset_at_friko3.onet.pl
		"Świat Owczarka Niemieckiego"
		http://friko3.onet.pl/wa/marset


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:21:33 MET DST