Re: CAviar

Autor: Krzysztof Pralat (qservice_at_sylaba.poznan.pl)
Data: Thu 31 Jul 1997 - 15:15:26 MET DST


At 14:29 97-07-31 +0200, you wrote:
>Czesc
>Kiedys na liscie powiedziales ze mozesz powiedziec w jaki sposob mozna
>reklamowqac dyski Caviara po okresie reklamacji u sprzedawcy. Wlasnie padl
>mi Caviar 1,2 Gb i nie wiem co mam z tym zrobic . Jego numer seryjny to :
>WD-WM 3420046517. Jezeli moz4sz to podeslij mi opis procredury
>reklamacyjnej.
> Wielkie dzieki Slawek
>

Czolem!

Sprawa dotyczy nie tylko dyskow CAVIAR, ale wiekszosci sprzedawanych
towarow (niespozywczych).

Dla towarow przemyslowych zakupionych przed 1996-12-28, po okresie
gwarancji jakiej udziela GWARANT (nie mylic ze sprzedawca, dystrybutorem,
importerem, itp.) istnieje jeszcze 3 miesieczna rekojmia SPRZEDAWCY za wady
towaru. W przypadku, gdy sprzet byl podczas gwarancji naprawiany, to
gwarancja obligatoryjnie przedluzana jest o okres w jakim towar pozostawal
niesprawny. Zwyczaj ten nie ma zastosowania w przypadku naprawy podczas
rekojmii.

Reklamacja towaru w okresie rekojmii (czyli w czasie do 3 miesiecy od daty
zakonczenia gwarancji) powinna odbywac sie w sposob nastepujacy:

Dostarczamy SPRZEDAWCY wadliwy towar wraz z dowodem zakupu (RU, FV,
paragon), informujemy go o wadzie i prosimy o naprawe lub wymiane sprzetu
na nowy wolny od wad. Przy pierwszej takiej probie sprzedawca ma prawo
sprzet naprawic (w przypadku HDD moze miec trudnosci :). Natomiast przy
drugim zgloszeniu w okresie rekojmii, nie ma juz gadania - musi wymienic
towar na nowy lub zwrocic gotowke. Oczywiscie sprzedawce obowiazuje 14
dniowy termin zalatwienia reklamacji.

"Zycie to nie je bajka", coz wiec zrobic jesli sprzedawca mowi, ze nie ma
czegos takiego jak rekojmia, rekojmia jest jedynie na cale zestawy
komputerowe itp. dyrdymaly? Ano nie dyskutowac dluzej, tylko:
1. zglosic sie do najblizszego Sadu Konsumenckiego z prosba o pomoc. W
takim sadzie przedstawiasz sprawe prawnikowi. Ten chwyta za telefon i
dzwoni do sklepu, wyjasnia sprawe i prosi sprzedawce o respektowanie zasad
rekojmii. W 90% to skutkuje. Oczywiscie Sad Konsumencki jest sadem
polubownym, tak wiec nie ma zadnej mocy prawnej zeby sprzedawce do czegos
zmusic.
2. zglosic odmowe sprzedawcy w Panstwowej Inspekcji Handlowej - polecam, b.
skuteczne.
3. podac sprzedawce do sadu z powodztwa cywilnego - klopotliwe i b.
meczace, ale skuteczne.

Jeszcze raz zaznaczam, ze powyzsze ma zastosowanie dla "starych" przepisow
Kodeksu Cywilnego, czyli sprzetu zakupionego przed 1997-12-28.

Zycze powodzenia

Krzycho

dfgdfddfgdf



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 16:15:49 MET DST